تقاضا برای نفت تا 5 سال دیگر به اوج می رسد

به گزارش مجله پریها، تقاضا برای نفت از هم اکنون تا پنج سال آینده ممکن است به اوج خود برسد.

تقاضا برای نفت تا 5 سال دیگر به اوج می رسد

به گزارش خبرنگاران، پیش بینی درباره زمانی که تقاضا برای نفت به اوج خود می رسد، به دل مشغولی صنعت انرژی تبدیل گردیده است. برآوردهای مختلفی در این باره وجود دارد اما اکثرا انتظار دارند در حدود سال 2030 یا پس از آن تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند. با این حال در هفته جاری دو پیش بینی جدید انجام شد که بر اساس آنها، تقاضا برای نفت تا دهه 2020 وشاید 2023 به اوج خود خواهد رسید که بسیار سریع تر از پیش بینی های انجام گردیده از سوی شرکت های نفتی و سرمایه گذاران آنها است.

طبق گزارش جدید Carbon Tracker Initiative، ترکیبی از عوامل فناوری، سیاست و ضرورت، به اوج دریافت تقاضا برای نفت در دهه 2020 منجر خواهد شد. منظور این اندیشکده مالی از ضرورت، لزوم گذر به انرژی های پاک تر به دلایل محیط زیستی و کوشش برای اجتناب از متحمل شدن پیامدهای ژئوپلیتیکی وابستگی انرژی است. به علاوه تحولات بازار نوظهور به معنای آن است که نابودی تقاضا برای نفت ممکن است بسیار زودتر از آنچه برخی انتظار دارند، روی دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، موتور تغییرات اکنون در بازارهای نوظهور واقع شده است که عمده رشد تقاضا برای نفت را راهنمایی می نمایند. این بازارها در کوشش برای بهره برداری از فرصت ها در دوران انرژی های تجدیدپذیر و کاهش وابستگی های انرژی خود هستند. به همین دلیل انتظار می رود بازارهای نوظهور نیازهای انرژی خود را به میزان فزاینده ای از منابع تجدیدپذیر به جای سوخت های فسیلی تامین نمایند. بکارگیری سریع انرژی های تجدیدپذیر تنها با ادامه کاهش هزینه های آنها ممکن خواهد شد.

همچنین گزارشی که هفته جاری از سوی شرکت مدیریت ریسک نروژی DNV GL منتشر شد، نتیجه گیری مشابه Carbon Tracker داشت که تقاضا برای نفت در نیمه بعدی دهه جاری یا همین حدود به اوج خود خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1151

به "تقاضا برای نفت تا 5 سال دیگر به اوج می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضا برای نفت تا 5 سال دیگر به اوج می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید