تخصیص 20 میلیارد بودجه برای گذر فرهنگ

به گزارش مجله پریها، مجید فراهانی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره محیط غیرفرهنگی پیرامون مجموعه تئاتر شهر و اقداماتی که شورای شهر برای رفع این فضا و شرایط می تواند انجام دهد به خبرنگار مهر گفت: من عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیستم و مشخصا این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی بوده ولی می دانم که کمیسیون فرهنگی جلسات متعددی را برای بحث ساماندهی محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر داشته است.

تخصیص 20 میلیارد بودجه برای گذر فرهنگ

وی اظهار کرد: مجموعه تئاتر شهر به عنوان میراث فرهنگی ماندگار و یکی از سمبل های شهر تهران است. وقتی نام تهران برده می شود مجموعه تئاتر شهر یکی از مهمترین بناهای آن است و توریست های متعددی که به تهران سفر می کنند از مجموعه تئاتر شهر به عنوان یکی از بناهای مهم تهران بازدید می کنند.

فراهانی با بیان اینکه شورای شهر تهران و کمیسیون فرهنگی آن چند طرح را در دستور کار خود دارد، درباره وضعیت طرح گذر فرهنگ و هنر که قرار است بین مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت احداث شود توضیح داد: روی این طرح کار شده و بخشی از بودجه سال 97 با مصوبه به این طرح اختصاص پیدا کرده است. این گذر قرار است بین تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر به عنوان گذر فرهنگ و هنر شناخته و بازپیرایی شود، رفت و آمد خودروها در آن ممنوع و تبدیل به یک پیاده راهی برای فعالیت ها و ارائه محصولات فرهنگی و هنری شود و مردم در آن حضور پیدا کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: هدف این است که گذر فرهنگ و هنر یک گذر فرهنگی و هنری باشد و بودجه خوبی هم برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای گذر فرهنگ و هنر اعلام کرد: تا آنجایی که می دانم مجموع بودجه ای که برای این طرح گذاشته می شود بیش از 20 میلیارد تومان است ولی امسال حدود 10 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است. البته این طرح، طرحی یک ساله نیست.

فراهانی با اشاره به تهیه طرح اولیه گذر فرهنگ و هنر توسط نهادهای ذیربط، افزود: جلساتی با محوریت شورای شهر تهران و حضور شهرداری منطقه 12، وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار و طرح جامعی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهیه و به تصویب جمع رسیده پس این تصمیم، تصمیمی ملی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مساله استحکام بنای مجموعه تئاتر شهر از دیگر مسایلی است که برای آن هم بودجه ای در نظر گرفته شده است، یادآور شد: شکاف هایی در مجموعه تئاتر شهر به واسطه گودبرداری هایی که در اطرافش صورت گرفته دیده شد و این موضوع در درازمدت می تواند با خطراتی جدی کل بنا را تهدید کند. برای بازپیرایی و استحکام، بازسازی و نوسازی مجموعه چند کار صورت گرفت، یکی بحث هزینه هایی است که برای خود بنا صورت گیرد و دیگری تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی مجاور مجموعه بود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مهمترین مساله نیز که در پیرامون مجموعه تئاتر شهر وجود دارد، بحث آسیب های اجتماعی و حضور معتادان متجاهر، دستفروشان و سایر المان هایی است که به لحاظ محتوایی تئاتر شهر را تهدید می کند که هماهنگی هایی در دست انجام است تا این فضا تغییر کند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 204

به "تخصیص 20 میلیارد بودجه برای گذر فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 20 میلیارد بودجه برای گذر فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید