تخصیص تسهیلات 2500میلیاردی برای تجهیزات کشاورزی از سال آینده

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/اصفهان رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی در بودجه خود تسهیلات خوبی برای توسعه سرمایه گذاری این بخش در نظر گرفته و سال جاری در حوزه مکانیزاسیون 1800 میلیارد و سال آینده 2500میلیارد تومان تسهیلات تخصیص خواهد داد.

تخصیص تسهیلات 2500میلیاردی برای تجهیزات کشاورزی از سال آینده

کامبیز عباسی عصر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت کشاورزی در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

وی تاکید نمود: قطعا سیاست های بانکی کشور باید به سمتی رود که کشاورزان وصنعتگران بتوانند بهترین منابع را جذب و استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: از جمله تسهیلات خوب وزارت جهاد، تخصیص سرمایه در گردش برای صنعتگران بخش ماشین های کشاورزی به میزان موجود و در اختیارمان خواهد بود، اما بخش اصلی صنعت را باید خود صنعتگران کمک دهند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اصفهان قطب صنعت کشاورزی است، اضافه کرد: نمایشگاه کشاورزی اصفهان از بهترین نمایشگاه ها با برترین تنوع در حوزه فراوری، ماشین های کشاورزی، لوازم تجهیزات آبکمک، تامین نهاده ها و سایر حوزه های این صنعت است.

عباسی توضیح داد: صنعت کشاورزی بر روی ریل نهاده شده که امیدواریم ادامه دهنده این جهت باشیم.

وی با بیان اینکه در بخش مکانیزاسیون کشاورزی همچون گذشته خط اعتبار مکانیزاسیون برای سال آینده نیز برقرار خواهد بود، گفت: همچنین 2500میلیارد تومان تسهیلات بدون محدودیت از سوی بانک کشاورزی برای استفاده از لوازم و تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیش از 720 میلیارد تومان تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون از ابتدای سال جاری تا به امروز جذب شده است، همچنین در حوزه آبکمک و سیستم های نوین آبکمک، سیاست های حمایتی ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جذب تسهیلات مکانیزاسیون نیز پیش بینی کرد: تا انتها سال حداقل نزدیک به 1500 میلیارد تومان از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون را جذب کنیم.

عباسی با بیان محدودیت ها و تحریم های موجود بخش کشاورزی، اضافه کرد: امروزه علیرغم تمام تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده می توانیم با تکیه بر صنعت و فراوری داخل بسکمک از مسائل را حل کنیم.

وی با بیان سیاست تسهیل گرانه وزارت جهاد کشاورزی، توضیح داد: خوشبختانه سال جاری ردیف بودجه خوبی در تکالیف برنامه نهاده شده و امیدواریم برای سال آینده خط اعتباری مکانیزاسیون و تسهیلات کم بهره 4 و 6 درصدی را دنبال کنیم، همچنین در بخش کشاورزی به دنبال آن هستیم که این حوزه را پویا تر از گذشته ادامه دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که فرایند رو به رشد خودکفایی و خوداتکایی بخش کشاورزی استمرار یابد. در اوایل دولت یازدهم 55 درصد متکی به انرژی در کشور بوده ایم و احتیاجهای غذایی را با 55 درصد از فراوری داخل برطرف می کردیم که این آمار اکنون به حدود 80 درصد افزایش یافته است.

عباسی هشدار داد: کشور در شرایط خشکی، کم آبی و محدودیت های آبی واقع شده است و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه ها روش های فائق شدن بر شرایط نامساعد اقلیمی را آموزش دهد.

وی در مورد اقدامات وزارت جهادکشاورزی در شرایط نامساعد اقلیمی کشور، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای فائق آمدن بر ناملایمات اقلیمی برنامه هایی مانند توسعه دهی گلخانه ها، حمایت از سیستم های نوین آبکمک و همچنین کشاورزی پایدار و حفاظتی را دنبال می نماید و امیدواریم که بخش صنعت نیز در این برنامه ها مشارکت بیشتری داشته باشد زیرا قسمتی از سیاست های بخش کشاورزی را صنعتگران باید تامین نمایند و سیاست گذار اصلی در حوزه صنعت وزارت صنعت است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت صنعت کشاورزی، هشدار داد: صنعت کشاورزی تامین نماینده امنیت غذایی کشور است. اگر فراوری گندم، مرغ و حتی کوچکترین محصولات کشاورزی نباشد کسی این اقلام را نخواهد داد. در حوزه صنعت نیز چنین است و برای کوچکترین ماشین و قطعات با مشکل روبرویم، بنابراین به خصوص در حوزه صنعت باید به خودباوری برسیم.

به اعتقاد عباسی، در بخش صنعت کشور، جای صنعت کشاورزی خالی است و در قالب یک معاونت باید دیده گردد، زیرا پاسخگویی به احتیاج غذایی کشور احتیاجمند تکنولوژی صنعت است و امیدواریم با همکاری صنعتگران مسائل کشاورزی را حل کنیم.

وی با دعوت از بخش های خصوصی و دولتی برای برطرف مسائل کشاورزی، گفت: مسائل در جامعه زیاد است و ما به عنوان دولتی ها واقعیات را می بینیم، اما با وجود تمام این محدودیت ها و تحریم ها، در برنج و گندم خوداتکا و خودکفا هستیم که البته برای استمرار آن احتیاج به حمایت جدی بخش خصوصی و دولتی هستیم تا در کنار هم و با تسهیل گری بیشتر این جهت را ادامه دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین به وظیفه حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از فراوری اشاره نمود و اضافه کرد: تا جای ممکن تسهیل گری در قوانین را انجام خواهیم داد و از لحاظ تامین سوخت بخش کشاورزی با مشکل روبرو نیستیم.

عباسی شرح داد: سال جاری برای نخستین بار کارت سوخت ماشین های کشاورزی در اختیار کشاورزان نهاده شد تا بتوانند با کارت بانکی خود سوخت مورد احتیاجشان را دریافت نمایند و احتیاجی به دریافت حواله های سوختی ندارند.

وی با تاکید بر توان بخش خصوصی، یادآور شد: از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی، استفاده از توان بخش خصوصی است و بیش از پیش منتظر دریافت پیشنهادات این بخش هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3093

به "تخصیص تسهیلات 2500میلیاردی برای تجهیزات کشاورزی از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص تسهیلات 2500میلیاردی برای تجهیزات کشاورزی از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید