تبدیل سینماهای متروکه و فرهنگسراهای غیرفعال به محل کسب وکار دانش بنیان

به گزارش مجله پریها، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به واگذاری اراضی متروکه به شرکت های دانش بنیان گفت: بر اساس توافق به عمل آمده با شهرداری تهران فرهنگسراهایی که فعال نیستند و سینماهای متروکه تبدیل به کارخانه نوآوری می گردد.

تبدیل سینماهای متروکه و فرهنگسراهای غیرفعال به محل کسب وکار دانش بنیان

اسماعیل قادری فر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به توسعه همکاری های معاونت علمی با شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: این همکاری در راستای باز آفرینی پهنه های صنعتی متروک و همچنین بافت فرسوده شهری و تبدیل آن به کارخانه نوآوری است.

وی با بیان اینکه پهنه های متروکه به کارخانه های نوآوری و محل های کسب و کارهای دانش بنیان تبدیل خواهد شد، یادآور شد: اساس این همکاری بر تغییر کاربری پهنه های متروکه صنعتی موجود در شهر تهران است که به دلیل اجرای قانون انتقال صنایع آلاینده به شعاع 120 کیلومتری از سطح شهر تهران ایجاد گردیده اند.

قادری فر با اشاره به نمونه های واگذار گردیده از این اراضی به شرکت های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: با همکاری مالک، شهرداری و معاونت علمی با این شرط که هزینه های تغییر کاربری ایجاد نگردد، به کارخانه نوآوری تبدیل می شوند.

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تغییر کاربردی اراضی متروکه وابسته به شهرداری شرح داد: برخی از فرهنگسراها که فعالیت و کارایی زیادی ندارند و یا برخی از خانه های تاریخی که طبق قانون در اختیار شهرداری قرار دارند، بر اساس توافق اجرا شده در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهند گرفت.

قادری فر اضافه نمود: علاوه بر آن چندین سالن سینمایی متروکه در منطقه لاله زار (منطقه 6) تهران و اراضی متروکه وابسته به سازمان نوسازی و زیباسازی شهرداری تهران وجود دارد که با تعاملی که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران صورت گرفت، قرار است از این ظرفیت ها برای توسعه کسب و کارهای شرکت های دانش بنیان استفاده گردد.

وی از تهیه لیستی حاوی 70 تا 80 مورد از این نوع پهنه ها از سوی شهرداری اطلاع داد و گفت: این پهنه ها بعد از معین مصادیق در اختیار شرکت ها قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 896

به "تبدیل سینماهای متروکه و فرهنگسراهای غیرفعال به محل کسب وکار دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل سینماهای متروکه و فرهنگسراهای غیرفعال به محل کسب وکار دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید