تاثیر روانشناسی رنگ در انتخاب فرش

به گزارش مجله پریها، انتخاب رنگ فرش از آن جهت اهمیت دارد که فرش سطح وسیعی از خانه را در برمی گیرد و تمام روز رنگ و نقش آن در برابر چشمان ماست.

تاثیر روانشناسی رنگ در انتخاب فرش

رنگ، از مهم ترین و چشمگیرترین فاکتورهای انتخاب فرش برای خانه است. وقتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی با انواع فرش های رنگی روبه رو می شویم، تصمیم گیری و انتخاب بهترین رنگ فرش کمی سخت می شود. در این مطلب خبرنگاران می خواهیم به شما کمک کنیم تا بر اساس اصول روانشناسی رنگ، انتخاب مطلوبی داشته باشید تا رنگ ولعاب فرشی خریداری شده، حال خوبی را در خانه به وجودتان منتقل کند. با ما همراه باشید تا با هم از رمز و رازهای روانشناسی رنگ ها و نحوه درست انتخاب رنگ فرش بیشتر بدانیم.

اهمیت انتخاب رنگ مناسب

طبق اصول روانشناسی رنگ فرش، هنگام خرید فرش باید در انتخاب رنگ آن بسیار دقیق عمل کنیم. فرش سطح وسیعی از خانه را به خود اختصاص می دهد و روزانه رنگ زمینه آن در قاب چشمان ما جای می گیرد. به همین دلیل باید به اصول روانشناسی رنگ فرش توجه کنیم تا در نهایت انتخاب ما منجر به افزایش انرژی، آرامش و حس خوب در وجودمان شود. ما عادت کرده ایم که تنها بر اساس سلیقه و تناژ رنگی لوازم خانه، دست به انتخاب رنگ فرش بزنیم؛ این روش درست است، البته به شرطی که امتیازات رنگ مورد نظرمان را از دیدگاه قوانین روانشناسی رنگ ها نیز بررسی کنیم.

تاثیر استفاده از رنگ های گرم و شاد

از دیدگاه روانشناسی رنگ فرش، الیافی با رنگ های شاد و گرم به راحتی می توانند سبب افزایش انرژی در افراد خانواده شوند و شور زندگی را در آن ها زنده کنند. رنگ هایی همچون زرد، نارنجی و قرمز از رنگ های گرم هستند و هر کدام نشانه ای خاص محسوب می شوند. به عنوان مثال زرد نشان دانایی، نور و روشنایی است و خانه را به مرکز دریافت نور و انرژی تبدیل می کند. رنگ قرمز انرژی بخش و در تضاد با خستگی و خمودی است و می تواند سبب افزایش انرژی و حال خوب افراد خانواده شود. نارنجی نیز رنگ میانه است و علاوه بر انرژی، از تعادل و آرامش نیز حرف می زند. تا به حال برای انتخاب رنگ فرش به این نکات توجه کرده اید؟

تاثیر استفاده از رنگ های سرد

رنگ های بنفش، آبی و سبز از خانواده رنگ های سرد هستند. طبق قواعد روانشناسی رنگ فرش، استفاده از رنگ آبی حس آرامش را به افراد خانواده القا می کند. همچنین از بنفش به عنوان رنگ میانه و متعادل یاد می شود؛ با کمک این رنگ می توانید میزان هیجان و استرس را در وجودتان کاهش دهید و بدن خود را در شرایط اعتدال نگه دارید. رنگ سبز نیز از خانواده رنگ های سرد است و در مبحث روانشناسی رنگ فرش، نمادی از امید و آرامش در زندگی است. سبز با انواع مختلف تناژ رنگی، بسیار آرامش بخش است و می تواند به زنده شدن امید در ذهن و قلب افراد کمک کند.

سایر نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

از قلم نیاندازید که علاوه بر کیفیت مواد اولیه بافت و زیبایی و ظرافت طرح فرش، رنگ نیز فاکتور بسیار مهمی است که در هنگام خرید و انتخاب فرش باید به آن توجه کنید. رنگ در احساس افراد خانه بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین در انتخاب رنگ لوازم دکوراسیون منزل، از جمله فرش، باید بسیار دقت کنید و به قواعد روانشناسی رنگ فرش اهمیت دهید.

باید از برندی خرید کنید که علاوه بر کیفیت مقبول، تنوع رنگی مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. خیالتان را راحت کنیم که اگر این مطلب را با دقت خوانده و نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش را به خاطر سپرده باشید، می توانید متناسب با سلیقه، روحیه و تناژ رنگی دکوراسیون منزل، بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با اصول انتخاب فرش، اصول انتخاب فرش خانه های ایرانی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3288

به "تاثیر روانشناسی رنگ در انتخاب فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر روانشناسی رنگ در انتخاب فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید