تأمین هزینه رهن فضای استقرار شتاب دهنده ها

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت امروز در برنامه زنده طلوع شبکه چهار سیما در مورد حمایت های این صندوق از شرکت های دانش بنیان و فناور بیان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی چهار دسته خدمات شامل تسهیلات، توانمندسازی، سرمایه گذاری و ضمانت نامه به این شرکت ها ارائه می نماید که هر کدام از اینها شامل زیرمجموعه هایی است.

تأمین هزینه رهن فضای استقرار شتاب دهنده ها

وی با اشاره به اینکه بخش سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و شکوفایی جوان است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در زیست بوم فناوری و نوآوری بسیار مهم است. برای این بخش برنامه صندوق ورود غیر مستقیم به سرمایه گذاری است. چرا که بازیگران فعالی که بتوانند سرمایه گذاری ریسک پذیر انجام دهند، بسیار کم هستند. در این راستا صندوق های جسنورانه بورسی راه اندازی شده اند.

وحدت در رابطه با سازوکار اجرایی صندوق های جسورانه بورسی نیز گفت: در حال حاضر تعدادی از این صندوق ها شکل گرفته و مشغول فعالیت هستند. این صندوق ها یکی از بازیگران این اکوسیستم هستند که با رویکرد سودآوری بالا در بورس شکل گرفته اند.

برای شتاب دهنده ها بسته های حمایتی بسیاری در نظر گرفته ایم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار کرد: سعی نموده ایم که در بخش های مختلف حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی را گسترش دهیم؛ به عنوان مثال شتاب دهنده ها نهادی هستند که در زیست بوم فناوری و نوآوری بسیار مهم هستند چرا که ایده ها، هسته فناورانه اند؛ لذا برای شتاب دهنده ها نیز بسته های حمایتی بسیاری در نظر گرفته ایم؛ از یاری به تامین هزینه رهن فضای استقرار گرفته تا تسهیلات ارزان قیمت برای خرید تجهیزات. نکته قابل توجه اینکه این تسهیلات سقفی نداشته و به احتیاج شتاب دهنده ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: در واقع مجموع خدمات صندوق برای این است که فعالیت در حوزه شتاب دهنده ها را سودآورتر کنیم تا بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش پیدا کند. از همین رو در امسال صندوق نوآوری و شکوفایی 25 برابر پنج سال گذشته برای حوزه توانمندسازی بودجه در نظر گرفته است، به این معنی که ما برای سال 98 حدود 500 میلیارد ریال اعتبار به صورت حمایت بلاعوض برای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وحدت با اشاره به اینکه بسته های حمایتی بخش توانمندسازی بسیار است، مطرح نمود: در بحث توانمندسازی ما برای تقویت صادرات، تقویت بنیه شرکت ها و… بسته های مختلفی را در نظر گرفته ایم. گفتنی است که تمام حمایت های حوزه توانمندسازی بلاعوض بوده و برای برطرف احتیاج شرکت ها و توانمند کردن آنها به وجود آمده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سرانجام تاکید نمود: سعی نموده ایم که حضور فعال تری در این زیست بوم داشته باشیم. از همین رو در بعضی حوزه ها که احتیاج کشور بود، به دنبال شرکت ها رفتیم. علاوه بر این در حوزه هایی که به فناوری های آینده مربوط می گردد نیز ورود پیدا نموده ایم، چرا که اگر امروز به فکر این حوزه ها نباشیم در آینده از جهان عقب می مانیم، لذا امید داریم که فعالان این زیست بوم نیز نقش خود را به درستی بازی نموده و برای رشد و پیشرفت خود و استفاده از تسهیلات صندوق به ما مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2557

به "تأمین هزینه رهن فضای استقرار شتاب دهنده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین هزینه رهن فضای استقرار شتاب دهنده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید