بیش از 300 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه فنی وحرفه ای تحصیل می کنند خبرنگاران

به گزارش مجله پریها، مدیرکل دفتر همکاری های عملی و بین المللی دانشگاه فنی وحرفه ای از تحصیل بیش از 300 دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد.

بیش از 300 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه فنی وحرفه ای تحصیل می کنند خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی وحرفه ای، فرج اله طالبی اتویی مدیرکل دفتر همکاری های عملی و بین المللی دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: طبق آخرین آمار بیش از 300 نفر از اتباع کشورهایی همچون افعانستان، عراق، پاکستان و لبنان، سال جاری تحصیلی در دانشکده ها و آموزشکده های تابعه 27 استان مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه نسبت پراکندگی اتباع در مراکز دختران و پسران دانشگاه فنی وحرفه ای یکسان است، اضافه نمود: این دانشجویان در بیش از 50 رشته متنوع مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل دفتر همکاری های علمی بین الملی دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت دانشجویان غیرایرانی را حدود 0.3 درصد از کل جمعیت دانشجویان این دانشجویان دانست و اعلام کرد: افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی مشروط به توسعه زیرساخت های پذیرش دانشجویان بین المللی در کلیه مراکز تابعه است.

وی یادآور شد: دفتر بین الملل دانشگاه با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه ای در این عرصه و نیاز کشور های منطقه و جهان به آموزش های مهارتی و تربیت نیروی انسانی متخصص، اقدامات گسترده ای برای جذب دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در این دانشگاه به عمل آورده و تفاهم نامه هایی با کشور های مختلف از جمله لبنان، سنگال، عراق و افغانستان در این خصوص منعقد کرده است. همچنین همواره در حال رایزنی با دانشگاه ها و سایر متولیان آموزش های مهارتی در کشور های مختلف به ویژه کشور های همسایه و مسلمان برای معرفی ظرفیت های و فرصت های آموزشی مهارتی موجود در دانشگاه و جذب بیشتر دانشجویان بین المللی است.

طالبی شرح داد: قبل از دوران شیوع کرونا زیرساخت های لازم محدود به ایجاد و به سازی فضا های آموزشی و رفاهی بود، اما در حال حاضر با توجه به تغییر ساختار آموزش حضوری به آموزش مجازی، توسعه زیرساختی می بایست بیشتر به ارتقاء نرم افزار های مورد بهره برداری و توسعه مهارت های آموزشی اساتید در بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات الکترونیکی، تولید محتوای آموزشی چند رسانه ای، و آموزش به زبان های بین المللی معطوف باشد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: با حمایت های هیأت رییسه دانشگاه، پیگیری روسای استانی و همکاری اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه، شاهد افزایش روز افزون جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه فنی و حرفه ای به خصوص در دوران پسا کرونا باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4053

به "بیش از 300 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه فنی وحرفه ای تحصیل می کنند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 300 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه فنی وحرفه ای تحصیل می کنند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید