بیش از هزار نفر در ایرانشهر پارسال از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند

به گزارش مجله پریها، رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هزار نفر در سال گذشته از خدمات اورژانس اجتماعی این شهرستان بهره مند شدند.

بیش از هزار نفر در ایرانشهر پارسال از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند

خاطره بامری گفت: گروه هدف اورژانس اجتماعی زوج های متقاضی طلاق، زنان در معرض آسیب های اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران و پسران فراری از منزل و بچه ها آزار دیده هستند.

او گفت: اورژانس اجتماعی به عنوان مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب به منظور جلوگیری از انحراف آنان فعالیت می نماید.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه هر روز با شکل جدیدی از آسیب ها در جامعه روبه رو هستیم احتیاج است دانش و آگاهی مردم نسبت به این مسائل افزایش پیدا کند.

او گفت:: تمام خدمات روان درمانی، مشاوره ای و تخصصی به جامعه هدف به صورت رایگان ارائه می گردد.

بامری با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب های خانوادگی از جمله طلاق گفت:تمام پرونده های طلاق از سوی اورژانس اجتماعی آنالیز می گردد به طوریکه با انجام فعالیت های مشاوره ای و ارائه خدمات مشورتی نقش قابل توجهی در کاهش آمار طلاق داشته است.

او گفت: اعتیاد یکی از عوامل مهم از هم پاشیدگی بنیان خانواده در منطقه است که باید با توزیع کنندگان موادمخدر با هدف حفظ ارکان خانواده به صورت جدی برخورد گردد.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: اصول اورژانس اجتماعی شامل یاری به پیشگیری آسیب ها در اجتماع، همکاری درون سازمانی و برون سازمانی، انجام کارتیمی، رویکرد علمی در مداخلات، مساله یابی به موقع و توانمندسازی جامعه هدف است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4623

به "بیش از هزار نفر در ایرانشهر پارسال از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از هزار نفر در ایرانشهر پارسال از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید