بیانیه نشست گروه 7 دخالتی بی شرمانه در امور داخلی چین بود

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین امروز پنجشنبه بیانیه روز گذشته نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 در لندن در حمایت از تایوان را محکوم کرد.

بیانیه نشست گروه 7 دخالتی بی شرمانه در امور داخلی چین بود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه خود در این خصوص گفت: این بیانیه اتهامات بی اساسی را علیه چین مطرح نموده و دخالتی بی شرمانه در امور داخلی پکن بود.

این در حالیست که وزرای خارجه گروه 7 دیروز در بیانیه ای با متهم کردن چین به نقض حقوق بشر، از اقدامات جدایی طلبانه تایوان حمایت نموده بودند!

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن از زمان ورود به کاخ سفید، سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک را که بر مبنای مهار چین است، با شدت بیشتری پیگیری می نماید.

طبق این سیاست، واشنگتن و متحدانش علاوه بر دامن زدن به مناقشات دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی، جریان های جدایی طلب مناطق تابع چین نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت را به مقابله با دولت مرکزی پکن ترغیب می نمایند.

این در حالی است که چین بارها درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم رعایت اصل چین واحد، به کشورهای غربی هشدار داده است.

چین می گوید از هیچ اقدامی برای دفاع از تمامیت ارضی خود دریغ نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4156

به "بیانیه نشست گروه 7 دخالتی بی شرمانه در امور داخلی چین بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه نشست گروه 7 دخالتی بی شرمانه در امور داخلی چین بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید