بنیانگذار شرکت اپل: انحصار مدیریتی اپل باید سالها پیش شکسته می شد

به گزارش مجله پریها، استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران شرکت اپل که در کنار استیو جابز و رونالد وین این شرکت را ایجاد نموده است معتقد است شرکت اپل سالها پیش باید منحل و به روشی جدیدتر اداره می شد و ادامه جهت کاری اپل به شکل امروزی غلط است.

بنیانگذار شرکت اپل: انحصار مدیریتی اپل باید سالها پیش شکسته می شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بلومبرگ، استیو وزنیاک که درست برخلاف استیو جابز بنیانگذار فقید اپل هیچ اعتقادی به موفقیت این شرکت نداشت سال ها پیش این شرکت را ترک کرد اما از هیچ نقدی نسبت به این شرکت نیز فروگذار نکرد.

دشمنی وزنیاک نسبت به اپل گاهی عجیب جلوه می نماید او بارها از گوشی های آیفون انتقاد نموده و حتی یک بار نیز گفته بود چون کیفیت گوشی های اپل روز به روز سقوط می نماید حاضر نیست آیفون های جدید را خریداری کند چون ناامید نماینده هستند. اگرچه نمی توان نقدها وزنیاک را کاملا همراستا با منتقدان دولتی اپل مثل الیزابت وارن دانست اما به نظر می رسد وی در خصوص ساختن محیطی صحبت می نماید که مهندسانی مانند خودش آزاد باشند که بتوانند به تنهایی کار نمایند.

او در این خصوص به بلومبرگ گفتای کاش اپل سالها پیش شکسته شد و بخش های مستقل را به نقاط دور دست تقسیم کرد و به آنها اجازه می داد که مستقل کار نمایند درست همانطور که وقتی در آنجا بودم دوست داشتم کار کنم. وزنیاک مدتی پیش شرکت اچ پی را به خاطر روند فعادلیت مستقل کارمندانش تحسین کرد. به گفته وزنیاک آزادی عمل کارمندان اچ پی 5 برابر کارمندان اپل است. وی در سال 2011 یادآوری کرد: مهندسان می توانند شبانه به شرکت اچ پی بروند و به تمام قسمتهای مورد احتیاج خود و ابزارهایی برای کار در طراحی های خود دسترسی داشته باشند.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2812

به "بنیانگذار شرکت اپل: انحصار مدیریتی اپل باید سالها پیش شکسته می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار شرکت اپل: انحصار مدیریتی اپل باید سالها پیش شکسته می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید