بحرین، نوع جدید سرکوبگری آل خلیفه علیه محبان اهل بیت(ع) از دروازه عاشورا

به گزارش مجله پریها، رژیم آل خلیفه در نوع جدید سرکوبگری خود ضد شیعیان٬ از خلال ابزارهای رسانه ای اقدام به نشر اکاذیب و تحریک فرقه ای در مراسم عاشورای حسینی(ع) نموده است.

بحرین، نوع جدید سرکوبگری آل خلیفه علیه محبان اهل بیت(ع) از دروازه عاشورا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد٬ رژیم آل خلیفه و ابزارهای رسانه ای آن همیشه از روش های مختلفی برای سرکوب مردم و به ویژه شیعیان بحرین استفاده می نمایند. رسانه های وابسته به آل خلیفه همه ساله تمام کوشش خود را برای جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورای حسینی(ع) از خلال بازداشت روحانیون و از بین بردن بنرها و پلاکاردهای مربوط به عزاداری های عاشورا و نیز ممانعت از برگزاری مراسم به بهانه های مختلف٬ به کار می گیرند.

از آنجایی که نحوه برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در سراسر دنیا به دلیل شیوع کرونا متفاوت از سال های گذشته بود٬ روزنامه الوطن وابسته به دیوان پادشاهی بحرین٬ این بار ابزاری جز جعل و تحریف گزارش های اخباری درباره برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی شیعیان بحرین نیافت.

این روزنامه تصاویری از یک مراسم عزاداری در 2017 را منتشر کرد تا محبین اهل بیت(ع) را متهم کند که در بحبوحه شیوع کرونا بدون رعایت بهداشت این گونه تجمع نموده اند.

روزنامه مذکور بحرینی در گزارش ساختگی خود تصویری از کاروان عزاداری شیعیان بحرین در یک مراسم عزاداری منتشر کرد که متعلق به 3 سال قبل بود تا شیعیان را در معرض اتهام قرار دهد و بگوید باید منتظر موج شیوع کرونا بعد از این مراسم باشیم.

این رسانه وابسته به آل خلیفه در گزارش دیگری به اظهارات شماری از اعضای مجلس بحرین در مورد محاکمه عاملان شیوع کرونا پرداخته به رهبران مراسم عزاداری و مسئولان حسینیه ها اشاره نمود.

در این راستا حسین خمیس وبلاگ نویس بحرینی در صفحه توییتر خود با تأکید بر اینکه وی یکی از اعضا و کارکنان حسینیه حاج احمد بن خمیس در غرب منامه بود نوشت که رسوایی و دروغ عظیم روزنامه الوطن با انتشار تصاویر قدیمی از مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام محمد جواد(ع) در سال 2017 فاش شد.

خمیس اضافه کرد که داوطلبان در موکب های حسینی روزانه 10 تا 14 ساعت برای سازماندهی مراسم کار می کردند و همه از جمله پادشاه و وزارت کشور و بعضی نمایندگان به دلیل موفقیت در برگزاری مناسب مراسم عاشورایی سال جاری تشکر کردند. در نهایت این روزنامه با اهداف فرقه گرایانه اخبار جعلی را منتشر می نماید.

این وبلاگ نویس بحرینی توضیح داد که دراین میان یک تناقض عظیم وجود دارد؛ از یک سو حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین از نظم و مقررات مراسم عاشورا تشکر می نماید و از سوی دیگر یک روزنامه وابسته به دیوان پادشاهی اقدام به نشر اکاذیب و تحریف چهره مذهبی گروه عظیمی از مردم بحرین می نماید.

سید عباس شبر فعال بحرینی نیز در صفحه توییتر خود نوشت: این یک نمونه ساده از تحریک فرقه ای با استفاده از ابزارهای رسانه ای شبه رسمی است. روزنامه الوطن تصویری از یک مراسم عزاداری در سال 2017 را به دروغ به مراسم عاشورای سال جاری نسبت می دهد، می توانید آرشیو عکس ها را در حسینیه مورد نظر دریافت کنید.

علی مهنا یک فعال دیگر بحرینی نیز در واکنش به این دروغ آل خلیفه اعلام نمود: اینجا کرونا هم فرقه ای است٬ هر روز مطمئن می شویم که یک جنگ پایدار علیه امام حسین(ع) وجود دارد و هرکس که با امام حسین(ع) بجنگد با ما جنگیده است.

اما مقامات بحرین هیچ گونه مجازات و تنبیهی برای روزنامه مذکور که اقدام به نشر اکاذیب و تحریف شعارهای مذهبی و تحریک فرقه ای نموده است در نظر نگرفتند؛ این درحالی است که به دستور دیوان پادشاهی همه بلندگوهایی که در سخنرانی های مراسم عاشورا استفاده می گردد حذف شد.

روزنامه وابسته به رژیم آل خلیفه٬ هیچ گونه شرح یا واکنشی بعد از این رسوایی نداشته و تنها به حذف اظهار نظرهای مربوط به این اخبار دروغین اکتفا کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3702

به "بحرین، نوع جدید سرکوبگری آل خلیفه علیه محبان اهل بیت(ع) از دروازه عاشورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین، نوع جدید سرکوبگری آل خلیفه علیه محبان اهل بیت(ع) از دروازه عاشورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید