بارش شدید باران در 12 استان

به گزارش مجله پریها، مدیر کل پیش بینی و هشداسریع سازمان هواشناسی از بارش شدید باران در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزوین خبر داد.

بارش شدید باران در 12 استان

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز (17 فروردین) در نیمه غربی کشور و بخش هایی از مرکز، شرق و شمال شرق سامانه بارشی فعال است، اظهارکرد: این سامانه سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می شود همچنین در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: امروز (17 فروردین) شدت بارش در غرب چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان شمال زنجان و قزوین است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز (17 فروردین) عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی خواهد بود،گفت: فردا (18 فروردین) در دامنه های زاگرس در شمال غرب و غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه پس فردا (19 فروردین)، علاوه بر این مناطق در شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد،اظهارکرد: در روز سه شنبه (20 فروردین) گسترده بارش در نوار غربی، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: امروز(17 فروردین) وزش باد شدید در غرب کرمان، شمال فارس بعضی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان مرکز نیز و جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی می شود که در بعضی نقاط استان های کرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

به گفته وظیفه، نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، سواحل بوشهر و خوزستان تا ظهر امروز مواج است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران گفت: فردا (18 فروردین) هوای تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 18 و 12 درجه سانتیگراد است. همچنین پس فردا (19 فروردین) آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 20 و 11 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2394

به "بارش شدید باران در 12 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران در 12 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید