آلودگی هوای 4 کلانشهر، بارش باران در 8 استان پیش بینی می گردد

به گزارش مجله پریها، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در 8 استان و آلودگی هوای چهار کلانشهر طی امروز و فردا (10 و 11 آبان ماه) اطلاع داد.

آلودگی هوای 4 کلانشهر، بارش باران در 8 استان پیش بینی می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان گفت: امروز و فردا (10 و 11 آبان ماه) در بعضی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و در شهرهای تهران، کرج، اصفهان ، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه (12 آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، وقوع رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد و به تدریج با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر نیز بارش در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شروع می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: پنجشنبه (13 آبان ماه) میزان بارش در این منطقه ها افزایش می یابد و گستره آن استان های چهار محال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را نیز فرا خواهد گرفت. آدینه (14 آبان ماه) میزان بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و در منطقه های از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی وقوع رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته وی طی دو روز اخیر دریای خزر پیش بینی می گردد و در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف انتظار می رود.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در بعضی نقاط کشور اظهارکرد: طی روزهای چهارشنبه تا آدینه (12 تا 14 آبان ماه) در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (13 تا 15 آبان ماه) در دامنه های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما درحدود 5 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (11 آبان) نیمه ابری، گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (12 آبان ماه) قسمتی ابری و همراه با غبارصبحگاهی وبه تدریج وزش باد و در بعداز ظهر وزش باد شدید وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در انتها گفت: طی امروز و فردا (10 و 11آبان ماه) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 14 و 15 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4437

به "آلودگی هوای 4 کلانشهر، بارش باران در 8 استان پیش بینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوای 4 کلانشهر، بارش باران در 8 استان پیش بینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید