این دستکش با دقت 98 درصدی زبان اشاره را ترجمه می نماید

به گزارش مجله پریها، محققین دانشگاه UCLA پیروز به ساخت یک دستکش ارزان قیمت ولی پیشرفته شده اند که می تواند زبان اشاره را به کلمات گفتاری و نوشتاری در گوشی هوشمند تبدیل کند. این سیستم به طور همزمان ترجمه می نماید و می تواند 660 علامت زبان اشاره آمریکایی را با دقت عالی 98.63 درصدی ترجمه کند.

این دستکش با دقت 98 درصدی زبان اشاره را ترجمه می نماید

چنین دستکشی در آینده نزدیک می تواند برای آموزش زبان اشاره به افراد بیشتر و یاری به افراد ناشنوا برای برقراری ارتباط با افرادی که آشنایی با این زبان ندارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستکش دارای سنسورهای مخصوصی است که از رشته های الکتریکی ساخته شده اند و هر یک از پنج انگشت را در بر می گیرند. این سیگنال ها به یک برد دایره ای شکل در پشت دستکش منتقل می شوند و سپس سیگنال های موردنظر به صورت بی سیم به گوشی هوشمند موردنظر انتقال پیدا می نمایند. یک اپلیکیشن هم می تواند با سرعت یک کلمه در ثانیه این سیگنال ها را ترجمه کند.

محققین خاطرنشان نموده اند این نخستین باری نیست چنین گجتی فراوری می گردد اما این دستکش اندازه کوچک تری دارد و در کل استفاده از آن راحت تر است. ضمناً ساخت چنین دستکشی فقط 50 دلار هزینه دارد و اگر به فراوری انبوه برسد، هزینه ساخت آن پایین تر هم می آید.

در هر صورت چنین دستکشی فعلا یک نمونه اولیه محسوب می گردد و برای کاربردی شدن باید علائم بیشتری از زبان اشاره را درک کند. مدیر این گروه از محققین گفته: امید ما این است که چنین محصولی به افراد ناشنوا یاری کند که راحت تر از گذشته با افرادی که با این زبان آشنا نیستند، ارتباط برقرار نمایند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3544

به "این دستکش با دقت 98 درصدی زبان اشاره را ترجمه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دستکش با دقت 98 درصدی زبان اشاره را ترجمه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید