اینفوگرافی، رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن ، اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر

به گزارش مجله پریها، سیمرغ بلورین موسیقی جشنواره فیلم فجر از جایزه های مهم این رویداد فرهنگی - هنری است که طی چهل دوره 21 جایزه از 40 جایزه آن نصیب 7 آهنگساز شده است.

اینفوگرافی، رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن ، اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر

خبرنگاران-گروه فرهنگی: زنده یادان بابک بیات و ناصر چشم آذر، حسین علیزاده، مجید انتظامی، محمدرضا علیقلی، کامبیز روشن روان و کارن همایونفر از جمله آهنگسازانی هستند که در طول 40 دره قبلی 21 جایزه از چهل جایزه این جشنواره را به دست آورده بودند.

با نگاهی به عوامل ساخت و تهیه فیلم های حاضر در جشنواره چهل و یکم، فقط نام کارن همایونفر به چشم می خورد و این احتمال وجد دارد که در این دوره از رقابت ها رکوردهای بخش موسیقی تغییری ننمایند.

اولین سیمرغ جشنواره فجر نصیب چه کسی شده بود؟

اولین سیمرغ جشنواره فجر در سال 61 را اسماعیل تهرانی (زادهٔ 28 فروردین 1327) موسیقی دان، آهنگساز و رهبر ارکستر برای فیلم یا زهرا به کارگردانی جواد شمقدری به دست آورده بود که این فیلم در آن دوره از جشنواره در بخش آماتورها اکران شده بود.

رکورداران سیمرغ موسیقی

حسین علیزاده، مجید انتظامی و محمدرضا علیقلی از رکوردان صید سیمرغ بلورین موسیقی جشنواره فیلم فجر از ابتدا تا امروز هستند که هریک از این آهنگسازان به تنهایی توانسته اند 4 و در مجموع 12 سیمرغ بلورین را نصیب خود نمایند.

محمدرضا علیقلی

محمدرضا علیقلی

علیقلی 15 بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین برترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر و 4 بار را پیروز به کسب این سیمرغ بلورین شده است.

موسیقی متن فیلم های خیلی دور، خیلی نزدیک، نرگس، قدمگاه، امکان مینا و دختر از ساخته های این آهنگساز است.

مجید انتظامی

مجید انتظامی

مجید انتظامی 9 بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین برترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر و 4 بار پیروز به دریافت سیمرغ بلورین شده است.

موسیقی متن بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه ای و از کرخه تا راین از ساخته های این آهنگساز است.

حسین علیزاده

حسین علیزاده

حسین محمد علیزاده موسیقیدان، ردیف دان، آهنگ ساز، پژوهشگر و نوازنده تار و سه تار و نامزد دریافت 3 جایزه گرمی تا به امروز 6 بار نامزد دریافت و 4 بار پیروز به دریافت جایزه سیمرغ بلورین شده است.

موسیقی متن فیلم های گبه، دلشگان، زشت و زیبا، زمانی برای مستی اسب ها، لاک پشت ها هم پرواز می نمایند، آواز گنجشک ها از ساخته های اوست.

کارن همایون فر

عنوان

کارن همایونفر از دیگر آهنگسازان رکوردار این جشنواره است که تا به امروز 7 بار نامزد و 3 بار پیروز به دریافت سیمرغ بلورین برترین موسیقی متن جشنواره فیلم فجر شده است.

موسیقی متن فیلم های بادیگارد و به وقت شام از ساخته های اوست و از میان رکوردان این بخش تنها آهنگسازی است که با در این دروه از جشنواره برای ساخت موسیقی متن فیلم روایت ناتمام سیما حضور دارد.

بابک بیات

بابک بیات

زنده یاد بابک بیات در سال 1362 با ساخت موسیقی فیلم های نقطه ضعف و ریشه در خون در جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود. او در طول دوران فعالیت هایش 9 بار نامزد و 2 بار پیروز به دریافت جایزه جشنواره فجر شده بود.

موسیقی متن فیلم های شاید وقتی دیگر، مسافران، کشتی آنجلیکا، عروس، پرده آخر، طلسم، مرسدس، دنیا پهلوان تختی، دست های آلوده، اتوبوس، قرمز، دو زن و شیدا از ساخته های این آهنگساز فقید است.

کامبیز روشن روان

کامبیز روشن روان

کامبیز روشن روان فعالیت در سینما را با فیلم مسافر (1353) به کارگردانی عباس کیارستمی شروع نموده است. در طول ادوار جشنواره هم 6 بار نامزد و 2 بار هم پیروز به کسب جایزه شده است.

ناصر چشم آذر

ناصر چشم آذر

زنده یاد ناصر چشم آذر هم از رکورداران کسب جایزه موسیقی جشنواره فیلم فجر به حساب می اید. وی 5 بار نامزد و 2بار به دریافت آن دست پیدا نموده بود.

موسیقی متن فیلم های هامون، چشم شیطان، بلندی های صفرو خواهران غریب از ساخته های این آهنگساز فقید است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4777

به "اینفوگرافی، رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن ، اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافی، رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن ، اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید