اکران فیلم کوتاه در دنیا جدی گرفته نمی شود

به گزارش مجله پریها، درناز حاجی ها کارگردان فیلم کوتاه مارلون در گفتگو با خبرنگاران با اشاره حضور فیلم خود در بسته دوم اکران فیلم های کوتاه در تابستان گفت: فیلم کوتاه مارلون در لندن و با بودجه ای نزدیک به 80 پوند و با کمک دوستانم ساخته شده است. خوشبختانه این فیلم کوتاه توانست موفقیت های بسیاری به دست آورد و جایزه ویژه هیات داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کرد. همچنین به عنوان یکی از نامزدهای سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد.

اکران فیلم کوتاه در دنیا جدی گرفته نمی شود

وی بیان کرد: بسیار خوشحالم که مارلون در کنار دیگر فیلم های کوتاه در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می شود. خوشبختانه صاحبان فیلم های پکیج اول همگی از دوستان ما هستند و برای اکران مناسب و موفق پکیج دوم ما را راهنمایی کردند و تجربیات خود را در اختیار ما گذاشتند تا ما نیز بتوانیم از این تجربه ها به نفع اکران مناسب فیلم های خود استفاده کنیم.

این کارگردان فیلم کوتاه تاکید کرد: خوشبختانه یکی از مهمترین اتفاق هایی که در سینمای کوتاه رخ داده، این است که فیلمسازان کوتاه با همدلی در کنار یکدیگر ایستاده اند و تنها به دنبال دیده شدن فیلم های کوتاه هستند. این به آن معنا نیست که رقابتی در زمینه اکران وجود نداشته باشد اما بیش از هرچیز سینما از ارزش بیشتری برای ما برخوردار است.

حاجی ها با اشاره به اکران فیلم کوتاه در خارج از کشور توضیح داد: اکران فیلم کوتاه در همه جای جهان نسبت به توقع فیلمساز کوتاه، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد چرا که فیلم کوتاه مخاطب عام ندارد و از درآمدزایی قابل توجهی برخوردار نیست. خوشبختانه اکران نوروزی فیلم های کوتاه با موفقیت خوبی همراه بود و بسیاری از سالن ها کاملا پر شده بود.

کارگردان فیلم مرضیه بیان کرد: به عنوان مثال در انگلیس فیلم های کوتاه، بیشتر در مدارس و یا جشنواره ها نمایش داده می شود و می توان گفت اکران های محدودتری دریافت می کنند.

حاجی ها در پایان صحبت هایش گفت: خوشبختانه اولین سالن ما نیز با فروش کامل بلیت همراه بود و این می تواند نشانه های خوبی به همراه داشته باشد به خصوص اینکه قرار است در شهرستان ها نیز این فیلم ها اکران شود و امیدوارم بتوانیم سانس های بهتر و بیشتری دریافت کنیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 239

به "اکران فیلم کوتاه در دنیا جدی گرفته نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران فیلم کوتاه در دنیا جدی گرفته نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید