اهواز، تهران و کرج 3 کلانشهر آلوده

به گزارش مجله پریها، گزارش تحلیلی شرایط شاخص آلودگی هوای 8 کلانشهر کشور در تاریخ یک شهریور ماه 1401 اعلام شد.

اهواز، تهران و کرج 3 کلانشهر آلوده

به گزارش مهر، طبق گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، شرایط شاخص آلودگی هوا در 8 کلانشهر در تاریخ یک شهریور ماه 1401 به ترتیب آلوده ترین معین شد.

اهواز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=140).

اما در رتبه دوم شهر های آلوده کشور شهر تهران واقع شده است که در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و به دلیل افزایش عامل ازن (AQI=123) واقع شده است.

پس از اهواز و تهران شهر کرج در شرایط قابل قبول قرار گرفته که در این شهر عامل ازن با عدد AQI=117 در جدول خودنمایی می کند.

شهر اصفهان چهارمین شهر آلوده کشور است که در شرایط قابل قبول قرار گرفته، اما در این شهر ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بر روی عدد 82 قرار گرفته است.

پنجمین شهر آلوده کشور شهر اراک است که در شرایط قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=66) جای گرفته است.

باید اشاره کرد شهر مشهد در این رده بندی در جای ششم واقع شده است که شرایط آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=59) است.

شهر تبریز در این جدول هفتم است و شرایط آن قابل قبول برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=57) می باشد؛ و در آخر شهر شیراز آخرین کلانشهر آلوده در این جدول است و شرایط آن پاک برای عامل ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون (AQI=50) می باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4695

به "اهواز، تهران و کرج 3 کلانشهر آلوده" امتیاز دهید

1 کاربر به "اهواز، تهران و کرج 3 کلانشهر آلوده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهواز، تهران و کرج 3 کلانشهر آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید