اعتراف جنجالی ایلان ماسک در مورد تسلا: طی امسال در مرز ورشکستگی بودیم

به گزارش مجله پریها، ایلان ماسک مدیرعامل پیشین تسلا و مدیرعامل پروژه فضایی اسپیس ایکس، اخیرا در جریان مصاحبه ای با شبکه HBO اعلام نموده که طی امسال میلادی تحت فشار شدیدی قرار داشته و حتی تسلا تا مرز ورشکستگی پیش رفته است.

اعتراف جنجالی ایلان ماسک در مورد تسلا: طی امسال در مرز ورشکستگی بودیم

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد اکنون که مسئولیت های ایلان ماسک در شرکت تسلا کمتر گردیده و جانشین او در سمت مدیرعاملی نیز معین گردیده است راحت تر صحبت می نماید و اتفاقا این صحبت های او از سوی سهامداران و اعضای هیئت مدیره با واکنش های بدی همراه نگردیده است.

وی بیان کرد که تسلا در سال 2018 نزدیک به مرگ بود و این سخنان وی کاملا متناقض با سخنان پیشین او در مورد امید به آینده و رشد شرکت محسوب می شد. درواقع پیش از این ماسک وعده داده بود که تسلا به حدی در حوزه خطوط استاندارد خود پیشرفت می نماید که سرمایه گذاران نیازی به افزایش حقوق و دستمزد ندارند.

به نظر می رسد اعتراف جدید ایلان ماسک باعث ایجاد روابط منطقی تر تسلا با رقیبان مالی، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، تامین کنندگان و حتی کارمندان می گردد. همه آنها مایلند درک درستی از شرایط تسلا داشته باشند و به نظر می رسد این امکان فراهم گردیده است.

اگر باز هم به سخنان پیشین ایلان ماسک مراجعه کنیم متعجب می شویم چرا که اکنون در شرایطی ایلان ماسک صحبت از فشارها می نماید که پیش از این و در ماه مه، با اطمینان در مورد سود سه ماهه اول شرکت خود، سخن گفته بود و روند رشد را بسیار مثبت توصیف می کرد. سپس مدتی بعد در طول سه ماهه دوم درآمد یعنی در اوت، او بیان کرد: ما هیچ نوع کمبود نقدی نداریم.

شاید این اظهارات به این دلیل بیان می شد که ماسک مدیرعامل تسلا بود و چاره ای به جز گفتن برخی پیغام های امید بخش نداشت. اما حتی هواداران ماسک هم از او شاکی بودند و پس از ماجرای جریمه شدن تسلا در حوزه عدم رعایت قوانین سازمان اوراق بهادار و جریمه شخصی 20 میلیون دلاری ایلان ماسک وی این ناراحتی ها تشدید شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 952

به "اعتراف جنجالی ایلان ماسک در مورد تسلا: طی امسال در مرز ورشکستگی بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف جنجالی ایلان ماسک در مورد تسلا: طی امسال در مرز ورشکستگی بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید