اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه

به گزارش مجله پریها، برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا که عمدتاً در ایام خاصی از سال برگزار می گردد، همواره با اعتراض برخی از فعالان صنوف مختلف روبرو می گردد و این مرتبه در آستانه مهرماه و فصل بازگشایی مدارس در ابرکوه، این اعتراضات در مورد نمایشگاهی است که تنها حدود 16 درصد از غرفه دارانش ابرکوهی هستند.

اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه

در آستانه فصل تحصیلی جدید، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای مدت 10 روز در استادیوم شهید پوراکبری ابرکوه دایر گردیده که اجناس خود را با تخفیف های 5 تا 30 درصدی به مردم عرضه می نماید.

البته این نمایشگاه با ترکیب 120 غرفه شامل پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، مرغ تنظیم بازار، هدایا و سوغات شکل گرفته ولی تنها 20 غرفه آن متعلق به فروشندگان و کسبه بومی شهرستان است.

همانند بسیاری از نمایشگاه های مشابه این، تعدادی از کسبه ابرکوه نیز نسبت به برپایی این نمایشگاه معترض هستند، آنها برگزاری این نمایشگاه موجب از رونق افتادن کسب و کار خود می دانند و می گویند بسیاری از کسبه به امید روزهای منتهی به مهرماه و شروع فصل مدارس، در طول سال هزینه هایی همچون عوارض، مالیات و اجاره پرداخت می نمایند اما این نمایشگاه مانع بزرگی برای رونق کسب و کار آنهاست.

به همین دلیل نیز معترضان گلایه خود را به شورای شهرشان بردند ولی شورای ابرکوه به عنوان یک نهاد مردمی برآمده از دل همین مردم، عدم عضویت در کارگروه تنظیم بازار را علت ناتوانی خود در پاسخگویی به معترضان می داد.

خبرنگاران این موضوع را از طریق سید مسعود میرحسینی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پیگیری نموده که وی در این باره می گوید: همه ساله از مرکز استان جهت برپایی نمایشگاه یا فروش فوق العاده دستورالعملی برای کارگروه تنظیم بازار شهرستان ارسال می گردد که در همین راستا نیز برای حمایت از کسبه و اصناف مختلف شهرستان برای برگزاری فروش فوق العاده فراخوان داده می گردد ولی در صورت عدم تمایل به فروش فوق العاده اصناف محلی، اقدام به برپایی نمایشگاه می گردد.

وی اظهار می نماید: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم ابرکوه نیز همین فرآیند را طی نموده و پس از برگزاری جلسات مختلف با مصوبه کارگروه تنظیم بازار و کمیته برپایی نمایشگاه و انجام مکان یابی مناسب، در محل ورودی مجموعه ورزشی شهید پوراکبری شهرستان دایر گردیده است.

البته علی اکبر اسحاقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مذکور به خبرنگار خبرنگاران می گوید: با توجه به قرار داشتن در آستانه سال تحصیلی این نمایشگاه با هدف یاری رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه افرادی که قدرت خرید کمتری دارند برپا گردیده است تا حداقل دغدغه خانواده هایی که دارای فرزندان محصل هستند، کمتر گردد.

وی تصریح می نماید: در بازدید به عمل آمده نیز به نظر می رسد قیمت اقلام موجود در نمایشگاه نسبت به قیمت بازار مناسب تر بوده و می تواند بر کیفیت و کمیت سبد خرید خانواده ها تأثیر مثبت داشته باشد. معتقدیم برای کسبه شهرستان نیز باید زمینه کسب درآمد مناسب باشد لذا در همین راستا ابتدا به آنان اطلاع رسانی شد که در صورت تمایل در نمایشگاه شرکت داشته باشند و تعدادی از غرفه ها را در اختیار بگیرند چرا که اولویت اول شهرستان، حضور اصناف بومی در نمایشگاه بوده و پس از این نیز خواهد بود.

معاون فرماندار ادامه می دهد: در حال حاضر نیز تعدادی از کسبه بومی در این نمایشگاه صاحب غرفه های مختلف هستند که امید است در نمایشگاه های آتی این تعداد افزایش یابند و از این طریق، هم کسبه شهرستان حمایت شوند و هم یاری شایانی به مردم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 994

به "اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به برپایی یک نمایشگاه در ابرکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید