اسپیکرهای گوگل هوشمندتر می شوند ، امکان تشخیص نام خواننده و آلبوم در حال پخش

به گزارش مجله پریها، اسپیکرهای خانگی و جدید گوگل به کاربران کمک می نمایند آهنگ در حال پخش را از بین هزاران موسیقی شناسایی نمایند.این موضوع می تواند یک بهشت صوتی درجه یک را برای کاربران موسیقی خلق کند.

اسپیکرهای گوگل هوشمندتر می شوند ، امکان تشخیص نام خواننده و آلبوم در حال پخش

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، عملکرد جست و جوی صوتی وارد بخش Now Playing می گردد و این یعنی؛ جست و جوی صوتی یا Sound Search روی اپلیکیشن Google Search می تواند نه تنها روی اسپیکر صوتی بلکه روی گوشی های اندرویدی نیز کار کند.

برای استفاده از این سرویس جدید، تنها کافیست که یک جست وجوی صوتی را با دستیار گوگل در اسپیکرها یا روی گوشی هوشمند خود آغاز کنید. در نتیجه اگر موسیقی خاصی در نزدیکی شما در حال پخش باشد، می توانید از دستیار صوتی خود بپرسید نام این آهنگ چیست یا whats this song؟ سپس روی پنجره پاپ آپ باز گردیده از فرآیند شناسایی کلیک کنید تا جزییات آهنگ را دریابید.

جست و جوی صوتی از یک سیستم جانبی سرور استفاده می نماید. بنابراین محدود به سرور ذخیره سازی با ظرفیت محدود نیست و امکان تطبیق از میان ده ها میلیون آهنگ را فراهم می نماید.

دستیار صوتی نه تنها عنوان و نام خواننده را به سرعت در اختیارتان می گذارد بلکه کارت اطلاعاتی شامل عنوان آلبوم، تاریخ انتشار آهنگ و لینک های درج گردیده برای جست و جو را نشان می دهد.

گوگل در پست وبلاگی خود در این خصوص نوشته است: ما متصوریم که این سرویس احتیاج به بهبود و بهینه سازی بیشتری دارد. زمانی که موسیقی بسیار آرامی در محیط های بسیار پرسر و صدا می شنویم، امکان تشخیص آهنگ در حال پخش وجود ندارد و برای این کار احتیاج به محیط آرامی است. ما با کمک جست و جوی صوتی می خواهیم این کار را برای مشتریان خود راحت تر کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 443

به "اسپیکرهای گوگل هوشمندتر می شوند ، امکان تشخیص نام خواننده و آلبوم در حال پخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیکرهای گوگل هوشمندتر می شوند ، امکان تشخیص نام خواننده و آلبوم در حال پخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید