طرز تهیه اسموتی های کم شیرین ویژه روز های داغ تابستانی

به گزارش مجله پریها، در این مطلب ما به دنبال بیان نکات کلیدی در زمان تهیه اسموتی های کم شیرین هستیم و فهرستی از گزینه های متفاوت را برای شما آماده نموده ایم.

طرز تهیه اسموتی های کم شیرین ویژه روز های داغ تابستانی

به گزارش، در این روز های گرم تابستانی بازار نوشیدنی های خنک بسیار داغ شده است. اما بسیاری از این نوشیدنی های آماده که تحت عناوینی، چون اسموتی، گلاسه یا شیک به فروش می روند، میزان بالایی شکر دارند.

دریافت این میزان بالای شکر جدا از این که می تواند میزان کالری دریافتی روزانه را افزایش دهد، خود می تواند احساس تشنگی ما را تشدید کند. در این مطلب ما به دنبال بیان نکات کلیدی در زمان تهیه اسموتی های کم شیرین هستیم و فهرستی از گزینه های متفاوت را برای شما آماده نموده ایم. شما بنا به ذائقه و مواد در دسترس، با توجه به نکات کلیدی این راهنما، می توانید نوشیدنی های متفاوتی را تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که نتیجه نهایی بر مبنای این توصیه ها یک اسموتی با طعم طبیعی، کمی متمایل به ترشی و البته سرشار از ویتامین و مواد مغذی خواهد بود که میزان شکر موجود در آن کمتر از یک چهارم شکر اسموتی های آماده بیرون است.

برای درست کردن اسموتی شما احتیاج به مقداری مایع دارید. البته اگر از میوه ها و سبزیجات آبدار شما مانند طالبی، خیار یا سیب استفاده می کنید، به میزان کمتری مایع احتیاج خواهید داشت. فهرست زیر می تواند به شما یاری کند تا به غیر از آب به گزینه های دیگر نیز فکر کنید:

شیر، آب سبزیجات آماده شده مانند آب هویج یا کرفس، چای خنک، دوغ

در انتخاب این ماده اصلی کمی جسور باشید، نگران طعم یا عطر کم ماده انتخابی خود نیز نباشید، چرا که در مراحل بعدی با افزودن مواد دیگر می توانید طعم و عطر اسموتی را بهبود بخشید. البته توجه داشته باشید که، چون قرار است محصول نهایی کم شیرین باشد، از میوه های شیرین در این بخش چندان خبری نیست. حالا به فهرست زیر نگاه کنید:

هندوانه، طالبی، گرمک، ملون، گوجه فرنگی خام (بهتر است پوست آن را بگیرید)، فلفل دلمه ای، توت فرنگی (تازه یا یخ زده)، هویج (خام یا بخارپز شده)، خیار، کدو سبز (خام)، کدو حلوایی (پخته شده)، اسفناج با برگ های کوچک (خام)، کرفس (ساقه های ظریف و خام)

اگر قرار باشد یکی دو گزینه از فهرست بالا را انتخاب کنید و با آب داخل مخلوط کن بریزید، به احتمال زیاد گزینه به دست آمده بافت دلچسبی نخواهد داشت و خیلی زود آب آن جدا می گردد. برای بهبود بافت می توانید از گزینه های زیر بهره ببرید:

میوه های یخ زده: توت فرنگی، موز، انبه، آناناس

ماست، دانه های آجیل خام: بادام درختی (بدون پوست) یا بادام هندی، کره بادام درختی یا بادام هندی آسیاب شده

پوره سبزجات پخته شده (هویج، کدو حلوایی یا گل کلم)

انتخاب درست از فهرست زیر احتیاج به تجربه دارد؛ انتخاب درست می تواند به شما یک اسموتی جادویی بدهد و یک انتخاب غلط... اصلا بیایید فکرش را نکنیم. فقط یادتان باشد اگر ماده ای را برای اولین بار می خواهید امتحان کنید، از میزان بسیار کم آغاز کنید و اگر طعمش را پسندید، میزان آن را افزایش دهید.

چند برگ از یک نوع سبزی تازه: جعفری، ریحان، نعناع یا رزماری

ادویه: زنجفیل تازه، پودر پیاز، پودر سیر یا کمی فلفل

پوست رنده شده لیموترش یا پرتقال (نهایت به قدر یک قاشق چای خوری)، آب لیمو ترش، سرکه کمی (اگر هوادار طعم ترش در اسموتی هستید)، فلفل تند تازه، پیاز تازه، پیازچه به میزان کم و در نهایت کمی نمک

اگر از میوه ها یا سبزیجات یخ زده در هیچ کدام از مراحل استفاده ننموده اید، اضافه کردن یخ را از قلم نیاندازید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2587

به "طرز تهیه اسموتی های کم شیرین ویژه روز های داغ تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی های کم شیرین ویژه روز های داغ تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید