تور ارزان ارمنستان: ارمنستان ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را لغو کرد

به گزارش مجله پریها، ارمنستان روز پنجشنبه بیان کرد از یکم ژانویه تحریم محصولات ترکیه ای را که از یک سال پیش اجرا شده است لغو می نماید.

تور ارزان ارمنستان: ارمنستان ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را لغو کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ارمنستان در حالی از لغو تحریم کالاهای ترکیه ای خبر می دهد که دو کشور کوشش می نمایند روابط خود را که به طور تاریخی متشنج است عادی سازند.

وزارت اقتصاد ارمنستان در بیانیه ای اعلام نمود تصمیم گرفته شد تحریم واردات کالاهای ترکیه به کشور ما تمدید نگردد.

این تدبیر که یکم ژانویه 2021 بعد از این که آنکارا در جنگ پاییز 2020 میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از باکو پشتیبانی کرد اتخاذ شد، شامگاه آدینه به سرانجام می رسد. این تدبیر در ماه ژوئیه برای یک دوره شش ماهه تمدید شده بود.

وزارت اقتصاد ارمنستان اعلام نمود: این تحریم در حمایت از ایجاد شرکت ها در کشور ما تاثیر مثبت اما در زمینه دامن زدن به تورم پیامد منفی داشت.

وزارت اقتصاد ارمنستان اضافه نمود: ما امیدوار هستیم بر اساس اصل متقابل شرایط مطلوب برای صادرات محصولات ارمنستان به ترکیه اتخاذ خواهد شد.

لغو تحریم از سوی ایروان بعد از افزایش حرکت ها برای ایجاد آرامش میان ترکیه و ارمنستان در هفته های اخیر اعلام می گردد.

دو کشور به این ترتیب در نیمه ماه دسامبر فرستادگانی را برای عادی سازی روابط منصوب کردند و شرکت های هواپیمایی ترکیه و ارمنستان برای این که بتوانند به پروازهای چارتر اقدام نمایند درخواست هایی ارائه کردند.

روابط میان دو کشور به ویژه به دلیل امتناع ترکیه از به رسمیت شناختن کشتار ارامنه به دست امپراتوری عثمانی در جریان جنگ جهانی اول به منزله نسل کشی با تشنج همراه بوده است.

مورخان زیادی این کشتارها را به منزله نسل کشی ارزیابی می نمایند و دولت ها یا مجلس های بسیاری از کشورها از جمله آمریکا فرانسه و آلمان نیز این کشتارهای را به منزله نسل کشی به رسمیت شناخته اند. برآوردها درباره شمار کشته ها بین 600 هزار نفر تا یک و نیم میلیون نفر فرق دارد.

اما ترکیه این کشتارها را پیامد فروپاشی امپراتوری عثمانی در سال 1920 می داند و با رد نسل کشی به جنگ داخلی اشاره و اعلام می نماید بر اثر قحطی قربانیان دو چندان شده و 300 هزار تا 500 هزار ارمنی و به همان مقدار ترک جان باخته اند.

روابط میان دو کشور به دلیل بحران نظامی نیز که در سال گذشته میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ناگورنو - قرا باغ در گرفت و آنکارا در آن از باکو پشتیبانی کرد با تنش همراه شده است.

آنکارا و ایروان هرگز روابط دیپلماتیک برقرار نکرده اند و مرز میان دو کشور از سال های دهه 1990 بسته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4495

به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را لغو کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را لغو کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید