اختصاص خط اعتباری 540 میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری یزد

به گزارش مجله پریها، خط اعتباری 540 میلیارد ریالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و تحقق اقتصاد دانش بنیان، به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اختصاص یافت.

اختصاص خط اعتباری 540 میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری یزد

به گزارش خبرنگاران، علی وحدت، رییس صندوق نوآوری در مراسم رونمایی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فناوری که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال خط اعتباری به 12 صندوق پژوهش و فناوری کشور اطلاع داد که سهم صندوق یزد از این میزان 540 میلیارد ریال بوده است.

در این طرح، صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خواهند بود، به گونه ای که طرح ها را آنالیز و ارزیابی نموده و بعد از انعقاد قرارداد و همزمان با انجام نظارت بر طرح ها، تامین اقتصادی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت خواهد گرفت.

همچنین 2,160 میلیارد ریال به صورت تسهیلات مستقیم به 12 صندوق کشور اعطا شده که سهم صندوق یزد از این مقدار، 270 میلیارد ریال بوده است.

با این تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری می توانند نسبت به اعطای تسهیلات به شرکت ها یا سرمایه گذاری اقدام نموده و در راستای اساسنامه خود فعالیت داشته باشند.

لازم به ذکر است، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از سال 85 در پارک علم و فناوری یزد فعالیت خود را شروع کرد و در سال 95 نیز به عنوان صندوق برتر کشور انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2398

به "اختصاص خط اعتباری 540 میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص خط اعتباری 540 میلیاردی به صندوق پژوهش و فناوری یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید