احداث نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در شمال شرق تهران

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، محمد خبازها در این نشست ضمن تاکید بر لزوم گسترش سرانه های فرهنگی مطابق با احتیاج محلات و شهروندان گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت ها و ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان ، توسعه مراکز فرهنگی و کتابخانه های تخصصی مهمترین الویت سالجاری خواهد بود.

احداث نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در شمال شرق تهران

وی گفت: در این کتابخانه کتب تخصصی مرتبط با مدیریت شهری، قوانین شهرداری ، علوم شهرسازی و معماری و... در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

قائم مقام شهرداری منطقه چهار تهران در ادامه گفت: با توجه به گستردگی و جمعیت بالای این منطقه در مقایسه با سایر مناطق و حجم گسترده کار در این منطقه ، احتیاج به کار و برنامه ریزی بیشتر و دقیق تر از سوی مدیران و کارشناسان وهمچنین وسعت دید کارشناسی و عمیق به مسائل و مسائل موجود در حوزه کاری و انجام کار تیمی بسیار حائز اهمیت است.

خبازها با اشاره به پروژه های اصلی منطقه ، بازدید از آنها و رسیدن به نتیجه مطلوب را از وظائف مهم حوزه اجتماعی برشمرد و بر تهیه داشبورد مدیریتی به منظور ارائه به ادارات کل و مدیران ارشد شهرداری تهران تاکید نمود.

وی بر تعامل بیشتر با سایر مناطق و مراکز ، توجه به امور اجتماعی شهروندان ، اجرای بازیهای بومی و محله ای قدیمی در محلات و برارائه راه حل مناسب فرهنگی برای افزایش حس تعلق محله ای و منطقه ای در شهروندان ، ساماندهی بانوان سرپرست خانوار ، استفاده بهینه از مجموعه شهربانو ، استفاده از زیر ساختهای IT در برنامه های مطالعاتی اداره مطالعات اشاره نمود.

در ادامه این نشست معاون امور اجتماعی اقدامات شاخص چندماهه اخیر این معاونت را از جمله برپایی استیج اوقات فراغت در بوستان پلیس،راه اندازی راسته فرهنگی در چند نقطه از منطقه ، تدارک راه اندازی پاتوق های فرهنگی شبانه شهر ،ساماندهی منابع انسانی و فضاهای در اختیار ، ایجاد اولین کلینیک مددکاری و ... برشمرد.

معصومه سادات عمارتی در ادامه به چالش های پیش روی معاونت اجتماعی اشاره نمود و گفت: کمبود سرانه های فرهنگی،عدم تناسب بودجه و اعتبارات ، عدم تخصیص بموقع و مکفی اعتبارات و عدم بهره برداری مناسب از ظرفیت های اجتماعی محلات ،کاهش اعتماد اجتماعی و حس تعلق به محله ،حاشیه نشین بودن منطقه و سرریز شدن آسیب های اجتماعی ،مشخص نبودن فرآیند مشخص بودن مناطق و عدم اطلاع از میزان تخصیص مالی از معضلات این حوزه است.

لازم به ذکر است نشست کمیته نظارت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی طی دو جلسه با حضور قائم مقام منطقه ، معاون امور اجتماعی و فزهنگی ، معاون هماهنگی و توسعه شهری ، رئیس امور پایش و ارزیابی ، روئسای ادارات و جمعی از کارشناسان حوزه اجتماعی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1084

به "احداث نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در شمال شرق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث نخستین کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در شمال شرق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید