اجرای طرح ZEZمعطل ساماندهی موتورسیکلت ها

به گزارش مجله پریها، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساماندهی موتورسیکلت ها را شرط لازم اجرای طرح ZEZ (منطقه فاقد آلایندگی) در محدوده مرکزی شهر دانست.

اجرای طرح ZEZمعطل ساماندهی موتورسیکلت ها

یوسف حجت در گفت وگو با خبرنگاران، مورد سرانجام اجرای طرح ZEZ (منطقه فاقد آلایندگی) که قرار بود در پی اجرای موفقیت آمیز طرح LEZ اجرایی شود، گفت: براساس برنامه ریزی های اجرا شده قرار بود بعد از اجرای موفقیت آمیز طرح LEZ، طرحZEZ در منطقه مرکزی شهر به خصوص بازار اجرایی شود، اما هنوز زمینه های اجرایی این طرح فراهم نشده است.

وی با بیان این که براساس طرح ZEZ میزان انتشار آلایندگی در مناطق اجرای طرح، می بایست به عدد صفر برسد، اظهار کرد: در این محدوده باید همه خودروها اعم از اتوبوس، سواری، موتورسیکلت و غیره برقی باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که یکی از اهداف طرح ZEZ ساماندهی موتورسیکلت ها است، اضافه نمود: ما در طرح LEZ با خودروها روبه رو بودیم که مالکیت و هویت آنها مشخص بود، اما در طرح ZEZبا موتورسیکلت هایی روبه رو هستیم که زیر بار هیچ نظارتی نمی روند و ابزاری هم برای کنترل آن نداریم که قطعا اجرای طرح ZEZ منوط به حل مشکل مالکیت موتورسیکلت ها است.

حجت با بیان این که پلیس فداکارانه در مقابل موتورسیکلت های متخلف ایستاده است، ادامه داد: اجرای این طرح ساده نیست و بسیار زمان بر است و موضوع ساماندهی موتورسیکلت ها باید به صورت ریشه ای حل شود.

به گزارش خبرنگاران، در قالب طرح ZEZ (منطقه فاقد آلایندگی) در برخی از مناطق شهر هیچ یک از خودروهایی که سوخت فسیلی مصرف می کنند اجازه تردد نخواهند داشت و تنها خودروهای برقی، دوچرخه و سامانه های پاک حمل و نقل عمومی نظیر مترو در آن حضور پیدا می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2693

به "اجرای طرح ZEZمعطل ساماندهی موتورسیکلت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ZEZمعطل ساماندهی موتورسیکلت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید