ائتلاف دو حزب کردستان برای انتخابات زودهنگام عراق

به گزارش مجله پریها، دو حزب اتحادیه میهنی و گوران در کردستان، برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده عراق، تحت عنوان ائتلاف کردستان همپیمان شدند.

ائتلاف دو حزب کردستان برای انتخابات زودهنگام عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی نیشتمانیی کوردستان) و حزب حرکة التغییر (گوران) در منطقه کردستان عراق، برای شرکت در انتخابات مجلسی زودهنگام این کشور در یک فهرست انتخاباتی واحد همپیمان شدند.

به نوشته پایگاه خبر موازین، رسانه های نزدیک به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کردند که این حزب و جنبش التغییر رسما، تحت عنوان ائتلافی واحد موسوم به کردستان، نزد کمیساریای عالی انتخابات عراق ثبت نام کردند.

بر اساس این گزارش ریاست این ائتلاف جدید بر عهده لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است.

روزگار حاجی حمه عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفت وگویی تلویزیونی توضیح داد که لاهور شیخ جنگی ریاست ائتلاف کردستان را به درخواست بافل طالبانی رئیس مشترک این حزب و دفتر سیاسی آن بر عهده گرفت.

وی پیش بینی کرد که ائتلاف جدید در انتخابات فرارو، در سطح منطقه کردستان و کرکوک، در صدر قرار گیرد و در سطح عراق سوم گردد.

انتخابات آینده قرار است دهم اکتبر آینده (18 مهر) برگزار گردد. رئیس جمهوری عراق 15 آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در مجلس، تایید کرد. ابتدا قرار بود که انتخابات زودهنگام مجلس عراق در ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 1400) برگزار گردد اما سپس به دلیل مسائل متعدد این تاریخ تا اکتبر آینده به تاخیر افتاد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4131

به "ائتلاف دو حزب کردستان برای انتخابات زودهنگام عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف دو حزب کردستان برای انتخابات زودهنگام عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید