آمار طلاق در فارس کاهش پیدا کرده است

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، حجت الاسلام دکتر حمید مقامی صبح شنبه در نشست خبری طرح بهارنکو یادآور شد: استان فارس در گذشته شاهد بروز طلاق های فراوان بودیم که از این رو با هماهنگی امور بانوان استانداری اقدام به برگزاری این طرح کردیم.

آمار طلاق در فارس کاهش پیدا کرده است

وی ادامه داد: از اواخر سال 90 تاکنون 6 ساعت آموزش برای زوجین در 17 شهرستان استان فارس در حال اجرا است و تا پایان شهریور سال جاری تمامی شهرستانهای استان پوشش داده می شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یادآور شد: از سال 89 تاکنون بیش از 290 هزار نفر آموزش دیده اند و در 3 ماه اول سال جاری در شیراز 8200 نفر آموزش دیده اند.

حجت الاسلام مقامی تصریح کرد: ازدواج هایی که دارای ریسک هستند شامل بالا بودن سن بانوان در مقابل آقایان، کم بودن سن آقا و خانم، ازدواج مجدد، تفاوت بالای سن آقا در مقابل خانم و.. به طور حتم در جلسات مشاور شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: طبق آمار سال 89 طلاق زیر 4 سال 48 درصد بوده در شیراز در سال 95 این رقم به 28 درصد رسیده است و طلاق های زیر یکسال در سال 89 حدود 14 درصد بوده و سال 95 به 4 درصد رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: دستگاه های فراوان باید برای کاهش طلاق برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام مقامی تاکید کرد: طول زندگی در شیراز و فارس بیشتر شده اما همچنان طلاق وجود دارد.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی وظیفه این مراکز مشاوره است اما تمرکز ما بر آموزش های هنگام ازدواج است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 211

به "آمار طلاق در فارس کاهش پیدا کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار طلاق در فارس کاهش پیدا کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید