شروع فراوری صنعتی نانوعایق صوتی نازک با قابلیت جذب صوت و آب

به گزارش مجله پریها، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو، عایق های صوتی جدیدی را وارد بازار کرد که علی رغم ضخامت بسیار کم قدرت جذب و افت انتقال صوت و آبگریزی بالایی دارد.

شروع فراوری صنعتی نانوعایق صوتی نازک با قابلیت جذب صوت و آب

به گزارش خبرنگاران، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانو عایق های صوتی جدید مبتنی بر فناوری نانو را به بازار عرضه کرد که قادر به برطرف و کاهش صداهای ناخواسته است.

پروژه ساخت این عایق در سال 1395 تحت پوشش برنامه نانومچ ستاد توسعه فناوری نانو نهاده شد تا با استفاده از حمایت های این برنامه بتواند مسیر تجاری سازی را طی کند.

در این محصول دانش بنیان سازه های الیافی بی بافت با مواد نانو به شیوه ای مناسب پوشش داده شدند تا خواص عایق بندی صوت ایجاد گردد. این عایق نتیجه 6 سال تحقیق و توسعه علمی بوده و خواصی نظیر انعطاف ­پذیری بالا، نصب آسان و قابلیت آبگریزی را ارائه می دهد.

جذب و افت انتقال صوت، آبگریزی، عدم اشتعال و یا کندکنندگی آتش، زیبایی ظاهر به دلیل قابلیت رنگ پذیری و چاپ با طرح های متنوع و عدم ایجاد اثر منفی برای محیط و نصاب از جمله ویژگی های این عایق است.

ضخامت این عایق کمتر از یک سانتی متر و قابلیت انعطاف ، حمل و نقل آسان و برش به شکل دلخواه را دارد.

عدم انتشار گاز سمی یا بو، عدم رشد میکروب، کاهش پرتی فضای داخلی پس از نصب نسبت به محصولات مشابه از دیگر مزایای این محصول است؛ ضمن آنکه در مقایسه با پشم سنگ با ضخامت یکسان، این عایق عملکرد بسیار بهتری دارد.

این محصول علاوه بر تاییدیه نانومقیاس ستاد نانو، تاییدیه آزمون های خواص صوتی از دانشگاه شریف و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را نیز دارد.

پذیرش اولیه ثبت پتنت این فناوری در آمریکا انجام گردیده و در داخل کشور نیز این فناوری به صورت پتنت به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت با ظرفیت فراوری روزانه بیش از 10 هزار متر مربع قادر به فراوری ساختارهای الیاف بی بافت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1105

به "شروع فراوری صنعتی نانوعایق صوتی نازک با قابلیت جذب صوت و آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراوری صنعتی نانوعایق صوتی نازک با قابلیت جذب صوت و آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید