آشنایی با 8 روش کاربردی برای برطرف و درمان چاقی موضعی

به گزارش مجله پریها، بسیاری از افراد امروزه برای رسیدن به اندام ایده آل خود دست به روش های مختلفی می زنند. از بین بردن چاقی موضوعی با روش های مختلفی انجام می گردد که در ادامه این مطلب با بعضی از این روش ها آشنا شده برترین روش را به شما معرفی می کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با 8 روش کاربردی برای برطرف و درمان چاقی موضعی

کلینیک تخصصی سولا

شماره های تماس

021-66000100

09011883800

منظور از چاقی موضعی چیست؟

به طور کلی می توان گفت چاقی موضعی نوعی از انواع چاقی بدن است که ریشه در علل ژنتیکی، پرخوری، اختلالات خواب و فعالیت بدنی کم دارد. چاقی موضعی را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود:

1-چاقی محیطی موضعی

تجمع و انباشت چربی های اضافی بدن در ناحیه باسن، بازو و ران

2-چاقی مرکزی موضعی

تجمع و انباشت چربی های اضافی بدن در بخش شکم و پهلو

می توان گفت عامل اصلی ایجاد چاقی موضعی انباشته شدن چربی لیپدما در بدن است.انباشته شدن بیش از حد این چربی شکم روی باسن و پاها منجر به ایجاد شکل گلابی ناهنجاری می گردد که در آن، قسمت پایین تنه به وضوح با بالاتنه تناسب ندارد.

چرا درمان و برطرف چاقی موضعی مهم است؟

باید بدانید درمان و برطرف چاقی موضعی تنها یک مسئله زیبایی نیست بلکه با از بین بردن این چربی های اضافی می توانید به هدف های بزرگ دیگر در زمینه سلامتی خود دست یابید:

  • پیشگیری از ابتلا به بیماری ها

بالا رفتن حجم چربی در بدن سیستم ایمنی کند و ضعیف می گردد. همین علت باعث می گردد افراد چاق بیشتر از سایرین تحت تاثیر بیمارهای خطرناک باشند.

  • افزایش اعتماد به نفس

همانطور که می دانید، داشتن اندامی ایده آل می تواند اعتماد به نفس شما را بسیار بالاتر ببرد و با درمان و برطرف چاقی موضعی می توانید از این افزایش اعتماد به نفس لذت ببرید.

  • افزایش سلامت روان

بر اساس تحقیقات اجرا شده افزایش وزن تاثیر بسیار بالایی روی سلامت روان دارد. بنا بر این داشتن اندام ایده آل می تواند به افزایش سلامت روان شما یاری کند.

  • داشتن فرم و استیل بدن زیبا

داشتن یک بدن خوش فرم طبیعی بدن می تواند ظاهر شما در اجتماع را تقویت کند برای همین بهتر است برای داشتن اندام خوش فرم تمامی کوشش خود را بکنید.

  • کاهش درد مفاصل

با بالا رفتن حجم چربی، فشار بسیار زیادی به عضلات وارد می گردد. این فشار باعث فرسوده شدن مفاصل شده و در نتیجه سلامت شما را تخت تاثیر قرار می دهد.برای از بین بردن در مفاصل درمان و برطرف چاقی موضعی بسیار لازم است.

روش های درمان و برطرف چاقی موضعی

برای درمان و رقع چاقی موضعی می توان از روش های زیادی استفاده کرد که در ادامه به بعضی از آن ها می پردازیم. این روش ها معمولا بر اساس شرایط بیمار انتخاب می شوند.

1- مزوتراپی

مزوتراپی(Mesotherapy)روشی با حداقل تهاجم برای لاغری موضعی است. در این جراحی با تزریق انواع داروهای مختلف از جمله هورمون، ویتامین، کافئین و… در نواحی مختلف بدن چربی های اضافی را در بدن از بین برده و به درمان و برطرف چاقی موضعی می پردازند.

2-کربوکسی تراپی

یکی از شاخ های درمان چاقی موضعی با مزوتراپی، کربوکسی تراپی (Carboxy Therapy)نام دارد. این جراحی معمولا برای از بین بردن افتادگی پوست بر اثر تجمع چربی استفاده می گردد. در روش کربوکسی تراپی برای از بین بردن چربی اضافی بدن از از گاز دی اکسید کربن CO2استفاده می گردد.

3- ورزش های هوازی

انجام ورزش های هوازی یک راه حل طبیعی و بدون احتیاج به جراحی است که می تواند با کمترین آسیب، شما را به اندام ایده آل برساند. برای از بین بردن چاقی موضعی در هر ناحیه ورزش های مخصوصی قابل انجام است.

4- روش RF

امواج روش RF نوعی فرکانس های رادیویی هستند که با نفوذ به لایه های عمیق پوست می توانند چربی های اضافی بدن را از بین ببرند.در ابتدا بدن در مقابل این جریان مقاومت می نماید و این مقاومت باعث ایجاد گرما در بدن و ذوب شدن چربی ها می گردد.

5-کرایولیپولیز

یکی از فواید کرایولیپولیز(Cryolipolysis) این است که برخلاف رژیم و ورزش، سلولهای چربی در واقع از بین می روند و از بدن خارج می شوند. این بدان معنی است که دوباره همان سلولهای چربی نمی توانند برگردند و با افزایش وزن مجددا بزرگ شوند. چندین فایده دیگر برای کول اسکالپتینگ وجود دارد که به توضیح زیر هستند:

این روش یک روش کم خطر برای اغلب افراد است.

پوست برش داده نشده یا مورد تهاجم قرار نمی گیرد که در این صورت عوارضی مانند عفونت و زخم پوستی را ایجاد نمی نماید.

تعداد واکنشهای ناخواسته جانبی بسیار کم گزارش شده است.

احتیاجی به مرخصی گرفتن و افتادن از کارهای روزمره نیست.

نتایج طبیعی به نظر می رسد چون به تدریج طی چند هفته پس از جراحی اتفاق می افتند.

به افرادی که کاهش وزن داشته اند یا وزن سالم دارند اما هنوز هم در نواحی خاصی چربی اضافی دارند، یاری می نماید. در واقع این یک شیوه پیکر تراشی و برای برطرف چربیهای موضعی است.

خطر افزایش وزن مجدد کم است و نتایج آن طولانی مدت است چون سلولهای چربی واقعا تخریب شده و از بدن برداشته می شوند.

خطر فرو رفتن پوست یا افتادن کم است چون سلولهای چربی به طور مساوی از روی پوست برداشته می شوند.

در مجموع این روش می تواند به افرایش اعتماد بنفس یاری کند بخصوص هنگامی که همراه با کاهش وزن در کنار رژیم غذایی و ورزش حاصل گردد.

6- ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی دیگر از روش های مرسوم برای درمان و برطرف چاقی موضعی است. استفاده از ماساژ می تواند چربی های جمع شده در نواحی معین را پراکنده کند و چاقی موضعی را از بین ببرد.

7- هایفو

یکی از روش های پرکاربرد برای از بین بردن چربی های بدن، استفاده از روش هایفوتراپی است. در این روش با استفاده از دستگاه سونوگرافی متمرکزو به وسیله امواج فراصوتی (اولتراسوند) به صورت متمرکز، برای کاهش چربی ناخواستهو چین و چروک پوست استفاده می نمایند.

8- استفاده از رژیم غذایی

استفاده از رژیم لاغری یکی دیگر از روش هایی است که می تواند شما را به اندام ایده آلتان برساند. باید توجه داشته باشید برای لاغری با رژیم لاغری باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

برترین روش برای درمان و برطرف چاقی موضعی کدام است؟

همانطور که پیش تر ذکر شد، روش های درمان و برطرف چاقی موضعی با توجه به مقدار چاقی، شرایط بیمار و هزینه درمان دسته بندی می گردد. برای انتخاب برترین روش برای درمان و برطرف چاقی موضعی باید تمامی این فاکتورها را آنالیز نمایید.

نکات مهم در پیشگیری از چاقی موضعی

  • استفاده منظم از سبزیجات و میوه ها
  • مصرف چربی های خوب
  • داشتن حرکات ورزشی منظم
  • کاهش استرس و اضطراب
  • مصرف کافی آب

کلینیک تخصصی زیبایی سولا

لاغری با دستگاه CRYOTHERAPY

(کرایو تراپی) با نتیجه عالی و شگفت انگیز در کلینیک تخصصی زیبایی سولا

دستگاه لاغری کرایوتراپی با بهره مندی از به روزترین تکنولوژی های آراف کویتیشن ، کرایولیپولیز و لیزر دایود کم توان با روش کاملا غیر تهاجمی بدون استفاده از جراحی کاملا بدون درد یکی از امن ترین روش های لاغری موضعی ست که بدون هیچ عارضه جانبی به شما یاری می نماید به اندام ایده آل خود برسید.

شماره های تماس

021-66000100

09011883800

@sola-beauty-clinic

وب

www.solabeautyclinic.com

نواب صفوی ، خیابان دامپزشکی ، بین کارون و جیحون ، پلاک 393

منبع: برترین ها
انتشار: 16 مهر 1403 بروزرسانی: 16 مهر 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4937

به "آشنایی با 8 روش کاربردی برای برطرف و درمان چاقی موضعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 8 روش کاربردی برای برطرف و درمان چاقی موضعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید