آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز نموده است؟

به گزارش مجله پریها، گوشی های سری Huawei Mate 20 برای اولین بار در ماه اکتبر سال 2018 در سه نسخه Huawei Mate 20، Mate 20 Pro و Huawei Mate 20 X معرفی شدند و مورد استقبال بسیار خوب کاربران قرار گرفتند. پرچمداران Huawei Mate 20 به پردازنده قدرتمند و هوشمند اختصاصی هوآوی یعنی Kirin 980 مجهز شده اند؛ همچنین هوآوی برای نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا و گیرا از صفحه نمایش OLED بر روی خانواده Huawei Mate 20 استفاده نموده است.

آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز نموده است؟

با توجه به گسترش جهانی شبکه 5G، شرکت هوآوی تصمیم گرفت تا برای تأمین احتیاج کاربران خود نسخه 5G پرچمدار Huawei Mate 20 X را معرفی کند. Huawei Mate 20 X در واقع اولین گوشی 5G تجاری شرکت هوآوی است که در بازار جهانی عرضه می گردد. پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G در ابتدا برای کشور سوییس و سپس برای انگلستان عرضه شد و هم اکنون توسط اپراتورهایی نظیر EE، O2، Three، Vodafone و Sunrise پشتیبانی می گردد.

هوآوی در آینده نزدیک نسخه 5G گوشی Huawei Mate 20 X را در بازار چین و روسیه عرضه می نماید. پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه LTE ندارد اما با توجه به این که مودم های 5G از آنتن های بیشتری نسبت به نسخه 4G LTE بهره می برند، هوآوی تغییراتی را در طراحی داخلی و مشخصات فنی Huawei Mate 20 X داده است.

برای آشنایی با مشخصات فنی این گوشی، ابتدا به بخش جذاب آن، یعنی دوربین می پردازیم. Huawei Huawei Mate 20 X 5G مانند نسخه قبلی خود از دوربین سلفی با لنز 24 مگاپیکسلی استفاده می نماید و در قسمت پشتی دستگاه شاهد استفاده از ماژول دوربین مربعی با لنزهای سه گانه برند معروف Leica هستیم. در این مجموعه از سنسور 40 مگاپیکسلی، سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده است. اما لنز دوربین اصلی Huawei Mate 20 X 5G یک تفاوت مهم با نسخه قبلی دارد و آن هم استفاده از قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری است؛ در حالی که نسخه قبلی تنها از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می کرد.

Huawei Mate 20 X 5G مانند نسخه پیشین از صفحه نمایش 7.2 اینچی OLED با رزولوشن 2224 در 1080 پیکسل استفاده می نماید و هوآوی از همان تراشه قدرتمند Kirin 980 به همراه حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی استفاده نموده است. همان طور که پیش تر گفتیم، مودم های 5G به دلیل استفاده از تعداد آنتن بیشتر نسبت به نسخه 4G LTE برای نصب درون دستگاه به فضای بیشتری احتیاج دارند و به همین دلیل هوآوی مجبور به تغییر ساختار داخلیHuawei Mate 20 X شده است و اصلاحاتی را در باتری آن اعمال نموده است.

نسخه قبلی Huawei Mate 20 X به همراه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده بود؛ اما هوآوی برای ایجاد فضا به منظور نصب مودم 5G در مدل جدیدتر از باتری 4200 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده است. اما در این زمینه جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هوآوی برای جبران باتری، در این محصول از قابلیت شارژ سریع 40 واتی استفاده نموده که سرعت شارژ آن 2 برابر بیشتر از نسخه قبلی Huawei Mate 20 X است. همچنین فناوری سوپرشارژ 40 واتی هوآوی پیروز به دریافت تاییدیه TÜV Safety شده است که امنیت این فناوری شارژ سریع را توسط این شرکت آلمانی تایید و تضمین می نماید.

از سوی دیگر تکنولوژی پیشرفته خنک کننده داخلی این گوشی موجب می گردد در نرم افزارهای سنگین و بازی ها در عین بازده بالا در این مدل، شاهد داغ نشدن گوشی باشیم. این سیستم خنک کننده با انتقال گرمای پردازنده اصلی گوشی، طول عمر این گوشی را نیز در استفاده طولانی مدت بالا می برد.

یکی از نکات جذاب دیگر در این پرچمدار 5G پشتیبانی از قلم هوشمند M-Pen است که استفاده از این محصول را برای کاربران آسان و جذاب تر می نماید. بدون شک پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G پایدارترین و سریع ترین شبکه 5G را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ زیرا Huawei Mate 20X 5G تنها گوشی هوشمند 5G موجود در بازار است که به شکل همزمان از دو معماری شبکه های 5G یعنی NSA و SA پشتیبانی می نماید.

مودم 5G هوآوی با نام Balong 5000، اولین مودمی است که با معماری های NSA و SA سازگار است و همزمان از شبکه های مخابراتی 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی می نماید. همچنین این مودم 5Gاز استاندارد TDD/FDD نیز پشتیبانی می نماید. هوآوی با تجمیع تمام این امکانات در مودم 5G خود، بار دیگر نشان داده است که به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه 5G شناخته می گردد.

2121

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2562

به "آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید