مرمت، مستندنگاری و نقشه برداری 12 اثر تاریخی در شهرستان نی ریز

به گزارش مجله پریها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از مرمت و مستندنگاری بناها و خانه های تاریخی شهرستان نی ریز با تخصیص یک میلیارد و 950میلیون ریال اعتبار اطلاع داد.

مرمت، مستندنگاری و نقشه برداری 12 اثر تاریخی در شهرستان نی ریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز شنبه 31 شهریور 97 با بیان خبر فوق اظهار کرد: مرمت مسجد جامع کبیر نی ریز، یکی از کهن ترین مسجدهای ایران که در سال 1312 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و در نظر دریافت 550 میلیون ریال اعتبار در قسمتهای طبقه همکف پشت ایوان شمالی، بازسازی یکی از طاق ها واقع در پشت رواق شرقی و بخش های آسیب دیده در دست انجام است.

این مقام مسئول در ادامه به مرمت حمام تاریخی قطرویه نی ریز اشاره نمود و گفت: مرمت این حمام تاریخی از خرداد ماه امسال شروع گردیده است که تا کنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اضافه نمود: این بنای تاریخی در قسمتهای سبک سازی و پوشش بام با اعتبار 550 میلیون ریال مرمت می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: طرح مرمت و احیای قلعه اس. پی.آر (spr) نی ریز با اعتبار 350 میلیون ریال اعتبار نیز تهیه گردیده است.امیری خاطر نشان کرد: اعتبار مطالعات مستندنگاری و نقشه برداری از 9 بنای تاریخی این شهرستان از جمله : خانه های حیدری- شمشیری- دیانت- طغرایی- مسجد الزهرا و... به ارزش 500 میلیون ریال تامین گردیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1301

به "مرمت، مستندنگاری و نقشه برداری 12 اثر تاریخی در شهرستان نی ریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت، مستندنگاری و نقشه برداری 12 اثر تاریخی در شهرستان نی ریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید