طرز تهیه خورشت قیمه رژیمی و خوشمزه

به گزارش مجله پریها، اگر رژیم غذایی بدون گوشت تبعیت میکنید میتوانید در ادامه با دستور پخت خورش قیمه با سویا همراه ما باشید.

طرز تهیه خورشت قیمه رژیمی و خوشمزه

انواع مختلفی قیمه داریم نظیر: قیمه بدون گوشت و قیمه با گوشت که خود قیمه با گوشت به انواع مختلف تقسیم می گردد: قیمه با مرغ - قیمه با گوشت گوسفند – قیمه با گوشت گوساله و...

ما در این پست می خواهیم قیمه بدون گوشت خورشت قیمه با سویا را به شما دوستان عزیز آموزش بدهیم. سویا کم از گوشت قرمز ندارد و تقریبا همان کاری را که گوشت قرمز برای بدن ما می نماید را انجام می دهد.

در ادامه به مواد مورد احتیاج برای خورشت قیمه با سویا و نکات مهم و فواید آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

سویا به مقدار 200 گرملپه به مقدار 150 گرملیمو خشک گردیده به تعداد چهار عددسیب زمینی به تعداد دو عددرب گوجه فرنگی به میزان دو قاشق غذاخوریپیاز به تعداد یک عددروغن به میزان دو قاشق غذاخورینمک به میزان دلخواهفلفل به میزان دلخواهسایر ادویه جات به میزان دلخواهخورشت قیمه با سویا

دستور پخت:

1. ابتدا پیاز ها را به طور کامل خرد میکنیم و سپس آن ها را در روغن تفت داده و سویا را که قبل از آن سه بار شسته ایم به آن اضافه میکنیم.

2. پس از آنکه مخلوط پیاز و سویا به طور کامل و خوب تفت داده شد ابتدا روب و سپس سایر ادویه جات و نمک و فلفلل را به آن اضافه میکنیم.

3. پس از چند دقیقه که مخلوط این مواد خوب تفت داده شدند آن ها را درون قابلمه ای میریزیم و سپس دو لیوان آب به آن ها اضافه نموده و صبر میکنیم تا مواد درون قابلمه بجوشند.

4. هنگامی که آب درون قابلمه به یک سوم مقدار اولیه رسید لپه ای را که به طول جداگانه پخته ایم به مخلوط مواد درون قابلمه اضافه میکنیم و شعله گاز را کم میکنیم تا به آرامی بجوشد.

5. سیب زمینی هایی که از قبل خلال نموده ایم را در تابه سرخ میکنیم و لیمو خشک هایی که از قبل خیس نموده ایم به همراه نصف استکان آبلیمو به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم.

6. پس از آن که خورشت جا افتاد میتوانیم به میزان دلخواه ترشی به خورشت اضافه کنیم و چهار دقیقه الی پنج دقیقه صبر کنیم تا مخلوط مواد بجوشند.

7. هنگامی که آب خورشت خشک شد (البته کمی آب باقی مانده باشند) سیب زمینی های سرخ گردیده را روی خورشت میریزیم. اضافه کردن سیب زمینی ها بعد از کشیدن غذا در ظرف صورت میگیرد.

8. همچنین میتوانید برای تزئین غذا سیب زمینی ها را به صورت متوازی الاضلاعی خرد کنیم و روی خورشت قرار دهیم

نکته:

بهتر است این غذا بدون ادویه جات پخته گردد زیرا ادویه جات طعم جالبی به سویا نمی دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 914

به "طرز تهیه خورشت قیمه رژیمی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت قیمه رژیمی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید