آیفون XS مکس دومین دوربین دنیا از نظر DxOMark شناخته شد

به گزارش مجله پریها، شرکت DxoMark که به آزمایش و امتیاز دهی به دوربین ها و مخصوصا در چندسال اخیر به دوربین های موبایل مشهور است، به تازگی جدیدترین گوشی اپل یعنی آیفون XS مکس را آنالیز نموده و به آن امتیاز 105 داده که با این حساب بعد از Huawei P20 Pro با امتیاز 109، بهترین دوربین در گوشی های هوشمند متعلق به این گوشی است. از آن جایی که دوربین آیفون XS مکس با iPhone XS کاملا یکسان است، یعنی آیفون XS هم همین امتیاز را دریافت می نماید.

آیفون XS مکس دومین دوربین دنیا از نظر DxOMark شناخته شد

دوربین آیفون XS مکس که در زمان معرفی تصور می شد فرق چندانی با آیفون X نداشته باشد، حالا نشان داده به واسطه سنسور بزرگ تر، کاملا نسبت به نسل قبلی آیفون های اپل پیشرفت داشته است. برای مقایسه، آیفون X توانسته بود امتیاز 97 را از DxoMark دریافت کند. جدول امتیازی دوربین گوشی های هوشمند حالا به شکل زیر در آمده است:

DxoMark درباره دوربین این گوشی نوشته:

در آنالیز های تخصصی این گوشی نیز، یکی از برجسته ترین نقاط قوت آن دوربین ذکر گردیده که مخصوصا در نور روز عکس هایی فوق العاده را ثبت می نماید. میزان روشنایی تصویر ثبت گردیده توسط دوربین این گوشی در نور روز به قدری مناسب است که نه تنها همه جزئیات به خوبی ثبت می شوند بلکه رنگ ها نیز دوست داشتنی هستند.

یک نقطه ضعفی که در دوربین این گوشی پیدا گردیده، کیفیت تصاویر دوربین دوم دستگاه است که از لنز تله دو برابری استفاده می نماید. آنطور که DxoMark نیز متوجه گردیده، میزان نویز بیشتر و جزئیات کمتر این دوربین نسبت به دوربین تله رقبا، مشهود است. پیشرفت بعدی زمانی است که از فلش برای عکس برداری استفاده می کنید. در چنین شرایطی که معمولا نور نیز کم است، میزان نویز کم بوده و جزئیات Shadow و کانتراست به خوبی در عکس هایی که با فلش گرفته می شوند، به دست آمده است.

DxOMark در نهایت درباره این گوشی گفته:

شما درباره این امتیاز این گوشی چه فکر می کنید؟ شما را نمی دانیم اما ما برای پرچمدار جدید هواوی یعنی Mate 20 Pro هیجان زده هستیم تا ببینیم آیا این گوشی می تواند بالاخره هواوی P20 پرو را در این آزمایش شکست دهد یا خیر.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 595

به "آیفون XS مکس دومین دوربین دنیا از نظر DxOMark شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون XS مکس دومین دوربین دنیا از نظر DxOMark شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید