متلک سنگین چینی ها به ترامپ: بهتر است به جای آیفون از هواوی بهره ببرید

به گزارش مجله پریها، سخنگوی بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران و در واکنش به موضوع جاسوسی چینی ها از موبایل دونالد ترامپ گفت: بهتر است رئیس جمهور ایالات متحده از برند چینی هواوی استفاده کند.

متلک سنگین چینی ها به ترامپ: بهتر است به جای آیفون از هواوی بهره ببرید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این سخن کنایه آمیز پس از آن مطرح می گردد که چینی ها از سوی برخی مقامات کاخ سفید متهم به جاسوسی از موبایل ترامپ شدند.

اما چین در پاسخ به این گزارش که آیفون شخصی رئیس جمهور ایالات متحده توسط جاسوسانش مورد هدف قرار گرفته است، سکوت نکرد و به ویپیشنهاد کرد که به جای آیفون از هواوی استفاده کند.

هوآ چون اینگ ضمن رد کردن ادعای مطرح گردیده در گزارش روز چهارشنبه نیویورک تایمز گفت: جاسوسان چینی وقتی برای گوش دادن مکالمات شخصی ترامپ ندارند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت:مشاهدات من از این گزارش نشان می دهد افرادی که در کاخ سفید کار می نمایند بسیار مستعد برنده شدن در مراسم اسکار به عنوان بهترین فیلمنامه نویس هستند.

ترامپ نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: نیویورک تایمز مقاله ای طولانی و خسته نماینده در مورد استفاده جاسوسان از تلفن همراه من نوشته که به شدت نادرست است. من برای اصلاح آن وقت ندارم. من فقط از تلفن های دولتی استفاده می کنم و به ندرت از تلفن شخصی استفاده می کنم. این داستان از پایه غلط است.

این در حالی است که نیویورک تایمز معتقد است مقاله ای درست و با صحت کافی چاپ نموده و حاضر است این ادعا را اثبات کند. معاون رئیس جمهور آمریکا در بخش ارتباطات، در بیانیه ای از طریق ایمیل، گفت: ما اعتماد به نفس کافی داریم که هر داستانی را با دقت شنیده و در صورت احتیاج رد کنیم. افزون بر این گفتنی است که چین به صراحت هر نوع عوامل اطلاعاتی خود را در گفتگوهای تلفن همراه رئیس جمهور انکار کرد.

جالب است که چین در شرایطی ترامپ را به خرید تلفن های هواوی تشویق نموده که این شرکت از هتفه گشته و همزمان با ورود میت20 پرو به بازار به مشکلات امنیتی متعددی متهم گردیده است. نگرانی اغلب بازارهای خرید هواوی در مورد نفوذ حزب کمونیست در خطوط ارتباطی گوشی های این شرکت است.

در ماه فوریه، نیز سران سازمان سیا، اف بی آی و ان اس ای، در کنگره شهادت دادند که خریداران گوشی های هواوی تحت نظر هستند. این در حالیست که هر دو شرکت مطرح چین یعنی هواوی و زد تی ای به طور مرتب اصرار می نمایند که دستگاه های آنها تهدیدی امنیتی برای ایالات متحده نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 746

به "متلک سنگین چینی ها به ترامپ: بهتر است به جای آیفون از هواوی بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متلک سنگین چینی ها به ترامپ: بهتر است به جای آیفون از هواوی بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید