5 خانه تاریخی در بافت تاریخی بوشهر مرمت شد

به گزارش مجله پریها، مدیر پایگاه بافت تاریخی بوشهر از مرمت پنج خانه تاریخی در این بافت تاریخی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان و مالکان خصوصی اطلاع داد.

5 خانه تاریخی در بافت تاریخی بوشهر مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بافت تاریخی بوشهر درحالی یکی از بافت های ارزشمند کشور محسوب می گردد که درحال حاضر 36 هکتار از این بافت تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

فرزانه اسپرغم مدیر پایگاه بافت تاریخی بوشهر امروز یکشنبه 13 آبان 97 با اعلام این خبر گفت: بافت تاریخی بوشهر یکی از بافت های ارزشمند کشور است که هم اکنون بیش از هزار پلاک ارزشمند در آن شناسایی شده است.

او گفت: با توجه به اینکه اکثر بناهای تاریخی بافت تاریخی بوشهر تاریخی و مربوط به دوره قاجار هستند از همین رو، کوشش شده که سالانه با تقویت پروژه های مشارکتی به حفاظت از این بناهای تاریخی بپردازیم.

اسپرغم اضافه نمود: سال جاری پنج خانه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی مرمت اضطراری شده است که این بناها شامل خانه آسیایی، خانه حیدرپور، خانه فرح بخش و خانه امیری می گردد.

اسپرغم اضافه نمود: به دلیل ارز ش های معماری که بافت تاریخی بوشهر برخوردار است، این بافت نیازمند بودجه بیشتری برای مرمت و حفاظت اضطراری از بناهای تاریخی است. به طوری که هم اکنون نزدیک به 20 بنای تاریخی شناسایی شده که در فهرست آثار ثتبی قرار ندارند اما از آنجایی که دارای ارزشهای معماری هستند ضروری است که هر چه سریعتر مورد مرمت اضطراری قرار گیرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1762

به "5 خانه تاریخی در بافت تاریخی بوشهر مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خانه تاریخی در بافت تاریخی بوشهر مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید