3 پروژه سازمان عمران شهرداری شیراز در ایام دهه فجر افتتاح می گردد

به گزارش مجله پریها، کریم شکوهیان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری شیراز در حال حاضر 22 پروژه در دست اجرا دارد.

3 پروژه سازمان عمران شهرداری شیراز در ایام دهه فجر افتتاح می گردد

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری شیراز در سال 1367 به عنوان نخستین سازمان عمران شهرداری در کشور تاسیس شد ،اضافه نمود : این سازمان با توجه به اتمام جنگ تحمیلی و آغاز دوران طلایی سازندگی و احتیاج به تکمیل زیر ساخت های شهری و توسعه شهر شیراز وارد عمل شده است.

شکوهیان با بیان اینکه این تصمیم مهم برای اولین بار در کشور در جهت آبادانی و سازندگی اتخاذ شد،اضافه نمود: سازمان عمران و باز آفرینی فضای شهری شهرداری با اساسنامه و آیین نامه اقتصادی مستقل تشکیل و وارد کارزار عملیات عمرانی شد تا شهر را به سمت عمران و آبادانی سوق دهد.

شکوهیان بیان نمود:سازمان عمران در دهه اول به دلیل توسعه شهر و به تبع تکمیل زیرساخت های شهری بیشتر در راستای راهسازی و محوطه سازی و اجرای آسفالت و طرح های راهنمایی آبهای سطحی فعالیت می کرد .

وی ادامه داد: سپس به تدریج با کسب تجارب بیشتر این سازمان در زمینه های تخصصی نیز آغاز به فعالیت و اجرای پروژه های پلسازی ، ابنیه های سنگین و تقاطعات غیرهمسطح را کرد.

شکوهیان اضافه نمود:سازمان عمران شهرداری شیراز علاوه بر رسالت خود که اجرای پروژه های عمرانی است وظیفه خطیر و مهم دیگری از جمله حضور در مواقع بحران و حوادث غیر مترقبه و شرایط خاص شهر به عهده داشته است.

وی رسالت سازمان عمران در طول عمر سی ساله خود در پروژه های چون احداث سه هزارو 450 متر مربع بزرگراه،بلوار ،خیابان ،اجرای 46 دستگاه پل ،تقاطعات غیر همسطح ،فراوری و اجرای شش هزار و 720 تا آسفالت ،اجرای 28 هزار و 500 متر لوله گذاری آبهای سطحی ،اجرای کنارگذر ،پارکینگ ،ساختمان های آتشنشانی ،اداری ،مسکونی ،محوطه سازی ،احداث ایستگاه و کراس آور خط یک قطار شهری در میدان امام حسین (ع) به مساحت 18هزار و 600 متر و همچنین در اختیار داشتن معادن فراوری مصالح و آسفالت در دو نقطه غرب و شرق شیراز و کارگاه های فراوری بتن و قطعات بتنی در چندین نقطه شهر و نیز با داشتن ماشین آلات ، تجهیزات و امکانات پیشرفته و به روزمعرفی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2176

به "3 پروژه سازمان عمران شهرداری شیراز در ایام دهه فجر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پروژه سازمان عمران شهرداری شیراز در ایام دهه فجر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید