کنترلر PS5 به طور کامل در استیم پشتیبانی می گردد

به گزارش مجله پریها، پلتفرم استیم بیان کرد که کنترلر PS5 به طور کامل در استیم پشتیبانی می گردد.

کنترلر PS5 به طور کامل در استیم پشتیبانی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،حدود یک ماه است که کنسول PS5 به طور رسمی وارد بازار شده و این کنسول با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران روبرو شده است. یکی از نقاط قوت این کنسول به کنترلر آن مربوط می گردد و شرکت سونی سعی نموده این کنترلر را با نهایت دقت طراحی کند. اما به تازگی شرکت Valve اعلام نموده است که امکان استفاده از کنترلر DualSense PS5 در بازی های موجود در پلتفرم استیم امکان پذیر شده و کاربرا می توانند از این کنترلر برای اجرای بازی های PC استفاده نمایند. بازی های موجود در استیم هم اکنون می توانند با اتصال به قابلیت Steam Input API از دسته بازی خود استفاده نمایند.

ویژگی های موجود در کنترلر PS5

از ویژگی های پشتیبانی شده در کنترلر PS5 می توان به ویژگی های rumble، trackpad، LED و gyro اشاره نمود. لازم به ذکر است قابلیت functionality در حال حاضر صرفا در نسخه بتا استیم در دسترس کاربران واقع شده است و بر اساس اعلام استیم پس از آنالیز نهایی درباره این قابلیت، عرضه آن به صورت رسمی اتفاق خواهد افتاد.

استیم در دو هفته گذشته به صورت تدریجی قابلیت های مربط به کنترلر PS5 را به پلتفرم خود اضافه نمود که در ابتدا شامل صفحه لمسی وجود در این کنترلر و ژیرسکوپ می شد اما در نهایت این پلتفرم پشتیبانی کامل از این کنترلر را ارائه داده است و حتی دکمه های کنترلر هنگام انجام بازی های شوتر سفت یا نرم می شوند.

به این ترتیب کنترلر PS5 به جمع 200 کنترلر پشتیبانی شده در پلتفرم استیم پیوست و از آن می توان در کنار کنترلرهای Nintendo Switch Pro، PS4 و Xbox استفاده کرد. لازم به ذکر است در آینده ای نزدیک باید شاهد اضافه شدن امکان استفاده از کنترلر کنسول Xbox Series X روی این پلتفرم باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3923

به "کنترلر PS5 به طور کامل در استیم پشتیبانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترلر PS5 به طور کامل در استیم پشتیبانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید