کشف دیوارنگاره 2000ساله

به گزارش مجله پریها، کوپرا ماریتیما این روزها یک شهر بندری آرام در ایتالیا است، اما زمانی پایگاه مرکزی قدرتمند و پر رونق امپراتوری روم بود.

کشف دیوارنگاره 2000ساله

ویرانه های معبد باستانی کوپرا نیز در نزدیکی سواحل دریای آدریاتیک واقع شده اند. کاوش اخیر باستان شناسان در این ویرانه تاریخی به یک اکتشاف نو منجر شده است.

هفته گذشته، باستان شناسان بخش هایی از فرسکوهای دیواری و سقفی این معبد 2000 ساله را کشف کردند. این فرسکوها با استفاده از رنگ های آبی، زرد، قرمز، سیاه و سبز، حلقه های گل، شمعدان و نخل های کوچک را به تصویر می کشند.

فرایند ساخت این معبد که به یکی از الهه های روم باستان تعلق دارد از قرن اول میلادی شروع شد. این معبد در حقیقت قطب مذهبی کوپرا ماریتیما محسوب می شده است.

به گفته سرپرست گروه باستان شناسی که این معبد را کاوش نموده اند، این نخستین باری است که ویرانه های محرابی که با چنین تنوع رنگی نقاشی شده است تا این حد سالم به جای مانده است.

باستان شناسان امیدوارند پس از آنالیز تمامی صد تکه فرسکو کشف شده، بتوانند آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و تصویر اولیه ای را که روی معبد نقش بسته بود، مشاهده نمایند.

این فرسکوها به همان سبکی نقاشی شده بودند که اغلب فرسکوهای عمارت های مجلل شهرهای بزرگ تر همانند رم و پمپئی نقاشی می شدند.

تا به امروز فقط یک پنجم از این مکان کاوش شده است و جست وجوی باستان شناسان در این محل ادامه خواهد داشت.

*فرسکو (Fresco) نوعی تکنیک نقاشی دیواری است که روی گچ آجری تازه نصب شده یا خیس، اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4702

به "کشف دیوارنگاره 2000ساله" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف دیوارنگاره 2000ساله" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دیوارنگاره 2000ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید