کرونای برزیلی به انگلیس رسید

به گزارش مجله پریها، یک ویروس شناس برجسته انگلیسی به رغم ادعای دولت این کشور اظهار داشت که گونه بشدت خطرناک و مهلک ویروس کرونا با منشاء برزیل در این کشور شناسایی شده است.

کرونای برزیلی به انگلیس رسید

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

، وندی بارکلی عضو ارشد کنسرسیوم ملی ویروس شناسی انگلیس که بر فرایند جهش ویروس کرونا در این کشور نظارت دارد، روز آدینه در یک نشست پزشکی در لندن بیان داشت: کرونای برزیلی دو گونه دارد که یکی از آن ها در انگلیس شناسایی شده است.

وی در این نشست که به طور گسترده در رسانه های این کشور بازتاب یافت مطرح کرد که این گونه اولین بار در ژاپن شناسایی شد، اما گونه دیگری هم در برزیل شایع است. بارکلی مطرح کرد که این ویروس احتمالا پیش تر پدید آمده بود و اینک با دقت ردیابی خواهد شد.

این درحالی است که ساعاتی پیش وزیر حمل و نقل انگلیس در گفت و گو با شبکه چهار رادیو بی .بی.سی گفته بود از وجود کرونای برزیلی در این کشور با خبر نیست. وی یادآور شد که از صبح امروز تمام پروازها از آمریکای جنوبی، پرتغال، پاناما و کیپ ورد به این کشور متوقف شده است.

دانشمندان نگرانند که واکسن کرونا در برابر گونه جدید این ویروس مقام نباشد. همچنین بعضی شواهد نشان می دهد افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند در برابر گونه جدید مصونیت ندارند.

تحقیقات در مانائوس مرکز ایالت آمازوناس برزیل که این ویروس در آنجا جولان می دهد بیانگر آن است که 70 درصد مردم این منطقه دوباره به این ویروس مبتلا شده اند. دانشمندان معتقدند سطح پروتئینی ویروس جدید به گونه ای تغییر شکل داده که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند عمل نکند.

این تحولات درحالیست که شیوع کرونا در انگلیس با انواع مختلفی که تا به امروز شناسایی شده غوغایی به پا نموده و این کشور از دوشنبه هفته گذشته در قرنطینه سراسری به سر می برد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3875

به "کرونای برزیلی به انگلیس رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای برزیلی به انگلیس رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید