کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال، توصیه به هموطنان

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر پورفتح اله، در پیامی اوقات خوشی را برای روزهای انتها سال هموطنان آرزو کرد و اضافه نمود: این روزها که شما هموطنان عزیز سرگرم تدارک و استقبال از سال جدید می باشند ترافیک، سنت خانه تکانی، خرید عید و تدارک سال جدید اولویت اهدای خون را به تعویق می اندازد در حالیکه احتیاج به خون و فرآورده های آن همیشگی است و عمر فرآورده های خونی کوتاه و این سازمان همواره چشم به راه همراهی اهداکنندگان خون است.

کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال، توصیه به هموطنان

وی تاکید نمود: اسفند ماه مصرف خون و فرآورده های آن را هم افزایش می دهد زیرا عزیزان تالاسمی که مصرف نمایندگان دائمی خون هستند تمایل دارند که تزریق خون منظم خود را قبل از روزهای انتهای سال و تعطیلات نوروز انجام دهند.

پور فتح اله اضافه کرد: تعداد اعمال جراحی در این ماه افزایش می یابد وهفته آخر اسفند ماه که به تعطیلات ختم می گردد، بیماران تحت عمل جراحی، باید در بیمارستان پایدار و ترخیص شوند.

وی ادامه داد: انتها اسفند ماه شروع سفرهای نوروزی است که در کشور ما بیشتر با خودرو صورت می گیرد و حجم تصادفات احتیاج به خون را افزایش می دهد و سازمان مجبور به افزایش ذخیره خون و فرآورده های آن قبل از انتها سال است تا نوروزی بدون دغدغه را برای هموطنان به ارمغان آورد.

پورفتح اله با اشاره به اهدا نمایندگان خون به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ این سازمان گفت: نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر از هموطنانی که متفاوت و ایثارگر هستند ، سالانه بیش از 2 میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا می نمایند و امید وارم که این اسفند ماه هم به کمک بیماران بشتابند و پیشاپیش، قدوم پر برکت ایشان را در مراکز انتقال خون گرامی می داریم واز ایشان و سایر مردم عزیز کشورمان برای حضور همه روزه در مراکز انتقال خون طی ماه اسفند دعوت می کنم.

وی تاکید نمود: همکارانم در سراسر کشور چون سالهای اخیر سنت چهارشنبه سوری را با شعار سرخی من از تو در چهارشنبه آخرین هفته سال در مراکز انتقال خون به انتظار هموطنان خواهند بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، اضافه کرد: حضور در مراکز انتقال خون و فرهنگ سازی اهدای خون و گسترش آن در خانواده ها در این مناسبت فرهنگی فرخنده می تواند سبب افزایش ذخیره خون و فرآورده های آن در انتها سال گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2276

به "کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال، توصیه به هموطنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اهدای خون در آخرین ماه سال، توصیه به هموطنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید