چین واکسیناسیون بچه ها را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش مجله پریها، مقامات چین در راستای دستیابی به هدف خود برای واکسیناسیون 80 درصد از جمعیت این کشور تا انتها امسال، در نظر دارند تا تزریق واکسن کرونا به بچه ها را نیز در دستور کار قرار دهد.

چین واکسیناسیون بچه ها را در دستور کار قرار می دهد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مسئولان بهداشتی چین هفته گذشته با تزریق واکسن سینوواک به بچه ها سه تا 17 ساله موافقت کردند. هرچند هنوز زمان شروع تزریق واکسن بیماری کووید 19 به بچه ها چینی اعلام نشده است اما انتظار می رود که دهها میلیون کودک در این کشور در برابر این بیماری همه گیر واکسینه شوند.

آمار ابتلای بچه ها به بیماری کووید 19 در جریان همه گیری ویروس کرونا کمتر از بزرگسالان بوده است. علاوه بر این بچه ها مبتلا اغلب علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که واکسیناسیون بچه ها در برابر کووید 19 برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در میان انسان ها لازم است.

با این حال واکسیناسیون بچه ها در چین و دیگر کشورهای دنیا با دو چالش اصلی روبرو است. یکی از این چالش ها نگرانی های مرتبط با واکسیناسیون در برابر کووید 19 است. در حالی که بخش قابل توجهی از بزرگسالان در بسیاری از کشورها هنوز به تزریق واکسن کووید 19 تن نداده اند احتمالا تعداد زیادی از والدین نیز در این زمینه رویکردی محتاطانه خواهند داشت.

از سوی دیگر استفاده از اغلب واکسن های موجود هنوز برای بچه ها و نوجوانان مورد تائید قرار نگرفته است. تا به امروز آمریکا، کانادا، سنگاپور و هنگ کنگ با تزریق واکسن فایزر به نوجوانان 12 سال به بالا موافقت نموده اند. به این ترتیب به نظر می رسد تائید استفاده از واکسن سینوواک برای بچه ها چینی می تواند راستا را برای واکسیناسیون اعضای این گروه سنی در بسیاری از کشورها هموار کند. واکسن سینوواک هم اکنون در دهها کشور از جمله کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت تایلند نیز ضمن استقبال از تائید استفاده از واکسن سینوواک برای بچه ها در چین اعلام نمود که در صورت صدور مجوز مشابهی در تایلند آماده تزریق این واکسن به همه گروه های سنی خواهد بود.

سازمان دنیای بهداشت هفته گذشته با صدور مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن سینوواک در میان افراد 18 سال به بالا موافقت کرد. مجوز استفاده از واکسن ها برای بزرگسالان و بچه ها اغلب به طور جداگانه صادر می گردد زیرا واکنش سیستم ایمنی در بدن بچه ها با بزرگسالان متفاوت است.

از جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری چین، 254 میلیون نفر را بچه ها زیر 14 سال تشکیل می دهند. مقامات چین برای واکسیناسیون 80 درصد جمعیت این کشور باید یک میلیارد و 120 میلیون نفر را تا سرانجام سال واکسینه نمایند. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4216

به "چین واکسیناسیون بچه ها را در دستور کار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین واکسیناسیون بچه ها را در دستور کار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید