چگونه با طرد شدن برخورد کنیم؟ 6 نکته کلیدی در خصوص این ترس پرتکرار

به گزارش مجله پریها، تا به حال به این فکر نموده اید که طرد شدن بتواند به یکی از مثبت ترین هدایای تغییردهنده زندگی شما تبدیل گردد؟ همه ما در زندگی طرد می شویم و به جای شکست و انزوا، می توانیم از تجربه طرد به رشد خودمان پل بزنیم. احساس تعلق به جامعه برای بقا لازم است و ما هرگز در زندگی نمی توانیم تنها و انزوای زیاد را تحمل کنیم. در این مواقع خودمان را سرزنش می کنیم و آسیب پذیری ما زیاد می گردد. همچنین با تمرین تکنیک های قدرت ذهنی می توانیم زندگی بهتر و باکیفیت تری را تجربه کنیم. در اینجا به شش روش و نگاهی که به ما یاری می نماید تا از طرد شدن ها به سلامت عبور کنیم، می پردازیم:

چگونه با طرد شدن برخورد کنیم؟ 6 نکته کلیدی در خصوص این ترس پرتکرار

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

1. به جای ترس از طرد، آن را بپذیرید

به شما گفته می گردد که من دیگر تو را دوست ندارم. این حرف قلب شما را سوراخ می نماید. برای غلبه بر این حالت، به جای اینکه آنقدر کوشش کنید که بگویید از آن ناراحت نیستید، بپذیرید که درد شدید عاطفی را تحمل می کنید. درد شما به اندازه هر دردی معتبر و واقعی است.

به صدای درونتان گوش دهید. اجازه بدهید صدای درونتان صحبت کند و زخم های عاطفی را ترمیم کند. اگر این کار را نکنید، مانند یک کودک که مدام دامن مادر خود را می کشد، توجه شما را به خود جلب می نماید.

2. مدام از تجربه طرد شدنتان با آب و تاب حرف نزنید

برای دوستانتان از درد و ناراحتی خودتان می گویید. می گویید و آن ها آه می کشند و چشمانشان را می چرخانند و سری تکان می دهند. جزییات موضوعی که می گویید نشان می دهد که چقدر با شما در مصاحبه شغلی که داشتید ناعادلانه رفتار شده است. بهتر است بدانید وقتی مدام در حال گفتن ناراحتی خود هستید، وقت و انرژی شما تلف می گردد.

این نشخوار ذهنی را تمام کنید. با خانواده خود قرار بگذارید که در این حالت ها ذهن شما را منحرف نمایند و توجه شما را به سمت کارهای فراوریی مثبت ببرند. ریتم فکر کردن چندباره به مسائلی که در آن طرد شده اید را بشکنید.

3. مدتی درنگ کنید و در معرض طرد شدن نباشید

هرکدام از ما آستانه تحمل متفاوتی داریم. در نظر بگیرید که چقدر توان تحمل دارید و گامی به پیش بردارید. اگر در ایستگاه ناامیدی به سر می برید، شاید بهترین کار این باشد که مدتی سوار قطار نشوید. استراحت کنید و به ذهن و فکر خود اجازه بدهید که استراحت نمایند. حداقل برای مدت کوتاهی توجه خود را به فعالیت ها و فرصت هایی بدهید که شما را در معرض خطر قرار نمی دهند. در این دوره استراحت عضلات شما ترمیم و در نهایت قوی می گردد. ذهن و قلب شما یکسان است. شما باید به هر دو اجازه تنفس بدهید.

با آستانه تحمل خودتان روراست باشید. ورزشکاران در تمام رژیم ها و مسابقاتشان فراز و فرودهایی را تجربه می نمایند. این یک واقعیت از هر فردی است که مورد طرد واقع می گردد. شناخت بیشتری نسبت به خودتان به دست آورید.

در این زمینه بخوانید:

10 نشانه برای اینکه شما زیادی عذرخواهی می کنید!

ازدواج درمانی می تواند مسائل رابطه را ترمیم کند؟

4. تجربه طرد را برای خودتان بامعنی کنید

اگر در چیزی طرد شدید و یا شکست خوردید، باید بدانید که شما تنها نیستید. به این موارد فکر کنید: آیا ممکن است تصوراتم نسبت به خودم درست نباشد؟ ممکن است این طرد برای من هدایت باشد که من را به راستا درست برگرداند؟ آیا این واقعا نمی تواند فرصتی برای رشد و گسترش من در حالت بهتری باشد؟

وقتی استیو جابز در سال 1985 طرد شد و از شرکت اخراج شد، در سال 1986 استودیوی انیمیشن پیکسار را فراوری کرد که میلیاردها دلار ارزش داشت. به این فکر کنید که چه چیزی از خودتان کشف نموده اید و از تجربه طرد چه آموخته اید.

5. کمی صبر کنید تا تأثیر طرد بر شما کم گردد

وقتی در خصوص چیزی جواب منفی می گیریم، آرزوی رسیدن به آن برای ما قوی تر می گردد. اما همواره در این مواقع سوالاتی را باید از خودمان بپرسیم. آیا ویژگی های منفی از کاری که می خواستم انجام بدهم وجود داشته است و من آن را نمی دیدم؟ آیا شخصی باعث شده است که من طرد شوم؟ وقتی شدت اولیه طرد شدن فروکش کرد، شما قادر خواهید بود روی دیگر سکه را ببینید. گاهی اوقات ضرر شما آنقدر که در ابتدا حس می کردید نیست و برای شما اتفاق منفی خاصی حاصل نشده است.

6. در مقابل طرد شدنتان مقاومت کنید تا اعتماد به نفستان بالا برود

جالب است بدانید که با طرد شدن می توانید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. این کار به مرور اتفاق می افتد. وقتی زخم های شما ترمیم شد، وقت بگذارید و فکر کنید که به مسائل چگونه واکنش نشان داده اید. برای ترمیم زخم هایتان خود را منزوی و جدا نموده اید؟ آیا این کار مفید بوده یا ممکن است اگر با دوستانتان صحبت کنید، سریع تر و موثرتراز درد عاطفی عبور کنید؟

با این شش راه حل می توانیم حس شکست و ناراحتی خودمان را کنترل کنیم و به مسائل و سختی ها نگاه واقع بینانه تری داشته باشیم. شاید کمی هم شعارگونه به نظر برسد که بگوییم شکست ها راهی برای پیروز شدن ما هستند. اما از پیروزیت هم که بگذریم، کم ترین کاری که می توانیم بکنیم هدیه دادن آرامش روحی و ذهنی بیشتر به خودمان است.

منبع: LIFEHACK

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3844

به "چگونه با طرد شدن برخورد کنیم؟ 6 نکته کلیدی در خصوص این ترس پرتکرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با طرد شدن برخورد کنیم؟ 6 نکته کلیدی در خصوص این ترس پرتکرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید