چند ترفند خانگی برای تمیز کردن

به گزارش مجله پریها، خیلی وقت ها پوشیدن لباس سفید دردسرساز می گردد این لباس ها به سرعت کثیف می شوند و همواره نمی توانید از مواد سفیدکننده برای تمیز کردن آن ها بهره ببرید.

چند ترفند خانگی برای تمیز کردن

فرادید| گاهی وقت ها در خانه اتفاقات ساده یا می افتد که شما برای حل کردن آن ها دنبال راه چاره می شد و به نظرتان خیلی پیچیده می رسد.شاید فکر کنید برای برطرف کردن مثلاً یک لکه ساده ناچارید به خشک شویی بروید و یا اصلاً آن وسیله را دور بیندازید.

اما نگران نباشید در همین خانه هم وسایل ساده و قابل استفاده ای پیدا می گردد که می تواند به شما برای حل مسائلتان یاری کند.ما اینجا چند نمونه از این ترفندها را به شما یاد می دهیم.

تمیز کردن لباس های سفید

خیلی وقت ها پوشیدن لباس سفید دردسرساز می گردد این لباس ها به سرعت کثیف می شوند و همواره نمی توانید از مواد سفیدکننده برای تمیز کردن آن ها بهره ببرید.برخی وقت ها لباس های سفید رنگ مرده تیره ای به خود می گیرند که هرچقدر هم آن ها را بشویید فایده ندارد. حالا این روش را امتحان کنید.چند لیموترش را قطعه قطعه نموده و به ظرف پر از آب جوشیده اضافه بکنید و لباس ها را در آن قرار دهید و بگذارید 40 دقیقه خیس بخورند و بعد طبق معمول آن ها را بشورید.

تمیز کردن لکه شکلات

کافی است در خانه بچه کوچک داشته باشید تا مدام مجبور شوید خوراکی های ریخته شده روی زمین را جمع آوری کنید.برخی خوراکی ها به سادگی تمیز می شوند اما برخی های دیگر باعث کثیف شدن و ایجاد لکه های وحشتناکی می گردد که برای شما نگران کننده است.حالا اگر این بار از دست فرزندتان شکلات روی فرش ریخت نگران نباشید.باقیمانده کاکائو را با قاشق بردارید و با پارچه آغشته به آب و سرکه سفید همراه با کمی کف آنجا را تمیز کند.

جرم زدایی میله های اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز به تنهایی کار وقت گیر و گاهی سختی است.گرچه امروزه با پیشرفت های زیاد دستمال های مرطوب و مواد شوینده زیادی برای این کار وجود دارد اما همواره میله های چدنی اجاق گازها از این قضیه جا می مانند و هیچ وسیله یا آن ها را به خوبی تمیز نمی نماید.با این روش شاید بتوانید تمیزی دلخواهتان را ببینید. آن ها را رد ظرف بزرگ حاوی آب داغ قرار دهید و به آن سه لیتر سرکه و ده قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید و حالا منتظر برق زدن آن ها باشید.

تخته گوشت

یکی از وسایلی که کاربرد زیادی در آشپزخانه دارد و اصلاً تمیز شدن آن خیلی به نظر نمی رسد تخته های گوشت است.این تخته ها در دو جنس پلاستیکی و چوبی در همه آشپزخانه دیده می گردد.شاید فکر کنید تمیز کردن آن ها کار ساده است اما برای میکروب زدایی آن ها بهتر است ابتدا مطمئن شوید که تخته خشک است.کمی نمک روی آن بریزید و با اسفنج بمالید سپس با آب گرم بشورید.البته می توانید از سرکه هم برای تمیز کردن این تخته ها بهره ببرید.

تازگی بیسکوئیت

یکی از چیزهایی که همواره در خانه می ماند و کهنه می گردد بیسکوییت است . این خوراکی به نظر می رسد به دلیل خشک بودن دیر کهنه می گردد اما اصلاً این طور نیست بلکه باز شدن در پاکت های بیسکوئیت به سرعت باعث هواگرفتن و کهنه شدن بیسکوئیت می گردد. این بار چند حبه قند داخل جعبه بیسکوئیت بیندازید تا همواره ترد و شکننده باقی بمانند.

گل بامبو

برای افرادی که علاقه زیادی به نگه داری گل و گیاه دارند همواره نگه داری و سلامت این گیاهان دغدغه است.اینکه چه باید کرد که دیرتر گیاه مطلوب خراب گردد و بتوان بهتر آن را حفظ کرد.اگر گل بامبو در خانه دارید این راه را امتحان کنید.هر دو هفته یا یک ماه آب آن را عوض کنید.از آب جوشیده سرد بهره ببرید و در مقابل نور مستقیم خورشید نگذارید.حالا می توانید از وجود بامبو رد خانه تان لذت ببرید.

بوی رنگ

یکی از مسائل خانه ها تمیز بعد زا رنگ آمیزی ماندن بوی رنگ در خانه است.بویی که با هیچ روشی خارج نمی گردد و تأثیر زیادی در مشام افراد می گذارد.برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی ساختمان مقداری پیاز را داخل یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید.حالا از شر بوی چسبنده رنگ خلاص شوید.

بوی بد

اگر به هر دلیلی در خانه بوی بدی پیچید که حتی نمی دانستید منبع آن کجاست بهترین راه برطرف کردن ان جوشاندن چوب دارچین است.کافی است چند چوب دارچین را داخل آب بجوشانید تا بو سریعاً از بین برود.دارچین بوی مطبوعی را فراوری می نماید.

کاغذدیواری

یکی از معضلات نظافت خانه برداشتن کاغذدیواری است.اگر به هر دلیلی نخواستید از کاغذدیواری تان بهره ببرید و می خواستید آن ها را جدا کنید نگران نباشید.فقط یک فنجان سرکه را با 3 لیتر آب قاطی کنید و با اسفنج نرم روی کاغذ دیواری یکشید و کم کم از یک گوشه دیوار آغاز به جدا کردن آن کنید.

بوی سیگار

اگر سیگاری هستید یا کسی از نزدیکان شما در ماشین سیگار می کشد و دلتان نمی خواهد این بو در داخل ماشین بماند بهترین راه این است که سیبی را به چهار قطعه تقسیم و قطعات آن را در چند جای مختلف ماشین قرار دهید بگذارید یک روز بماند تا بوی سیگار کاملاً برطرف گردد.

لکه خون

اگر روی لباستان لکه خوب ریخت و نگران تمیز شدن آن بودید بلافاصله کمی نوشابه روی آن بریزید و بعد زا چند دقیقه آن را بشویید.

روغن اضافی

حتماً برایتان پیش آمده که در هنگام پخت غذا روغن زیادی داخل آن ریخته باشید و بعد ندانید با آن همه روغن چه باید کرد.نگران نباشید و چند قطعه یخ را داخل غذا بیندازید تا روغن اضافه را بگیرد.

ماندگاری اودکلن

اگر بودی عطر و اودکلن شما زود اثر خود را از دست می دهد ازین به بعد آن ها را در محل خشک و دوز از پنجره و نور خورشید بگذارید.چون نور خورشید باعث از بین رفتن مواد تشکیل دهنده آن ها می گردد.

جیرجیر در

اگر در خانه یا اتاق شما جیرجیر می نماید و این صدا اذیتتان نموده و از طرفی روغن در خانه ندارید از سس مایونز بهره ببرید و از شر این صدا راحت شوید.

میوه نارس

اگر در هنگام خرید میوه تعدادی از آن ها نارس بود و داخل کیسه شما به خانه آمد نگران نباشید کافی است میوه را همراه برنج خام داخل یک ظرف بگذارید و در طول روز دو بار چک کنید تا میوه بیش از حد نرسد.

تمیزی دوش حمام

اگر بعد از مدتی احساس کردید دوش حمامتان تمیز نیست یا جرم آب گرفته می توانید یک کیسه را با سرکه سفید پر کنید و آن را با استفاده از کش دور سر روش بپیچید.بگذارید یک شب در سرکه خیس بخورد و سپس بردارید و از دوشتان مثل روز اول بهره ببرید.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2325

به "چند ترفند خانگی برای تمیز کردن" امتیاز دهید

1 کاربر به "چند ترفند خانگی برای تمیز کردن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند خانگی برای تمیز کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید