چرا دژآگه ناگهان آماتور شد؟

به گزارش مجله پریها، این سوالی مهم است که چرا بازیکنی حرفه ای مثل اشکان دژآگه در اولین ماه های حضورش در فوتبال ایران دست به حرکتی عجیب می زند؟

چرا دژآگه ناگهان آماتور شد؟

به گزارش خبرنگاران، کیهان ورزشی نوشت: ساعتی پس از حذف تیم تراکتورسازی تبریز در جام حذفی فیلمی در فضای مجازی پخش شد که نمایانگر اعتراض شدید اشکان دژآگه به جان توشاک، سرمربی ولزی خود بود. تاکنون اشکان را چنین خروشان و معترض ندیده بودیم. حتی در تحریریه کیهان ورزشی از دوستان سوال کردیم که آیا به یاد دارید که اشکان در فوتبال حرفه ای چنین نموده باشد؟ و آنها عنوان کردند که اشکان در دوران بازیگری خود در عالم حرفه ای این چنین به سرمربی خود معترض نگردیده بود! او سال هاست که به تیم ملی دعوت می گردد و یک بار هم نگردیده روی نیمکت باشد، به کارلوس کی روش اعتراض کند یا از او بابت نیمکت نشینی شکایت داشته باشد! برداشت های زیادی از فیلم دست به دست گردیده درباره نیمکت تراکتور می توان داشت و توپ را در زمین اشکان یا توشاک انداخت و یکی از آنها را مقصر حواشی روی نیمکت معرفی کرد.

آن چه بحث برانگیز است و سابقه در فوتبال ما دارد، تغییر رفتار بازیکنان حرفه ای در فوتبال باشگاهی ایران است! حقیقتا تعیین نیست که چه اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می دهد که بازیکن حرفه ای از یک فوتبالیست کم حاشیه به فرد عصبی و معترض بدل می گردد و اصلا یادش می رود که در چه جایگاهی واقع شده است! دقیقا چنین رفتاری را از مربیان حرفه ای و شناخته گردیده که به فوتبال ما آمدند و شاغل شدند نیز دیده بودیم. مثل میروسلاو بلاژویچ، سرمربی اسبق تیم ملی که در شروع فعالیت خود فردی کم حاشیه با رفتارهای حرفه ای بود اما پس از مدتی به فردی بدل شد که مدام با همه کل کل می کرد یا دنبال پرداختن به حاشیه های اطرافش بود و حتی در کنفرانس های خبری و برنامه های تلویزیونی صدایش را بالا می برد تا پیغامش را به گوش منتقدانش برساند.

بدون تردید اتمسفری بر فوتبال ما حاکم است که حرفه ای ها را به یک آماتور تندخو و ناراضی بدل می سازد! حرفه ای ها در فوتبال در سراشیبی نارضایتی و آماتورگونه قرار می گیرند! شک نداریم که رفتارهای غیر حرفه ای با تصمیمات مدیریتی و بی حساب و کتاب بی ارتباط نیست و بستری می سازد که بازیکن حرفه ای مقابل مربی یا مدیر باشگاه خود قرار می گیرد و وظایف حقیقی خودش را فراموش می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 429

به "چرا دژآگه ناگهان آماتور شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دژآگه ناگهان آماتور شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید