چرایی عدم تعلق فوق العاده شغل به همسران شهداء ، میزان افزایش فوق العاده شغل فرزندان شاهد

به گزارش مجله پریها، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی اجرا نشدن برخی بندهای قانون جامع ایثارگران برای همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش نظیر تعلق فوق العاده شغل برای آنها گفت: 15 هزار فرزند شهید فوق العاده شغل دریافت می نمایند اما همسران شهدا دریافتی از محل این قانون ندارند و علت عدم اجرایی شدن آن است که آیین نامه اجرایی مربوط به ما ابلاغ نشده است.

چرایی عدم تعلق فوق العاده شغل به همسران شهداء ، میزان افزایش فوق العاده شغل فرزندان شاهد

محمدرضا رزاقی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره میزان رشد فوق العاده شغل خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: طبق ماده 51 قانون جامع ایثارگران، احکام 25 درصد فوق العاده شغل به 25 هزار خانواده جانباز، آزاده و فرزند شهید با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه از اول فروردین سال 95 اجرا شد و حدود 11 هزار جانباز و آزاده و 14 هزار فرزندان شهدا مشمول شدند و افزایش 25 درصد حداقل حقوق که 225 هزار تومان بود برای آنها اعمال شد.

وی اضافه کرد: این فوق العاده شغل سال گذشته دو میلیون و 587 هزار و 500 ریال بود و سال جاری به دو میلیون و 807 هزار و 500 ریال رسیده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی پیرامون چرایی عدم اجرایی شدن برخی بندهای قانون جامع ایثارگران برای همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش از جمله کاهش ساعت کاری آنها و همین ماده 51 و عدم تعلق فوق العاده شغل برای همسران شهدا گفت: 15 هزار فرزند شهید فوق العاده شغل را دریافت می نمایند اما همسران شهدا دریافتی از محل این قانون ندارند و علت عدم اجرایی شدن آن است که آیین نامه اجرایی مربوط به ما ابلاغ نگردیده است.

رزاقی آمار پیش ثبت نام انجام گردیده در مدارس شاهد را نیز اعلام نمود و گفت: پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد تا کنون در پایه ابتدایی 61 هزار و 562 دانش آموز بوده است که نسبت به سال گذشته با تعداد 63 هزار و 375 نفر منفی 2.86درصد افت داشته است.

وی اضافه کرد: پیش ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم 91 هزار و 696 دانش آموز است که نسبت به سال گذشته با تعداد 99 هزار و 240 نفر منفی 7.6 درصد افت داشته است. در پایه دهم نیز این تعداد 80 هزار و 431 نفر است که نسبت به سال گذشته با تعداد 80 هزار و 494 دانش آموز منفی 0.8درصد افت داشته است.

به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در مجموع تاکنون 233 هزار و 689 دانش آموز پیش ثبت نام خود را سال جاری در مدارس شاهد انجام داده اند که این تعداد در سال گذشته 243 هزار و 109 دانش آموز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1072

به "چرایی عدم تعلق فوق العاده شغل به همسران شهداء ، میزان افزایش فوق العاده شغل فرزندان شاهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرایی عدم تعلق فوق العاده شغل به همسران شهداء ، میزان افزایش فوق العاده شغل فرزندان شاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید