پاریس: هشت کشور از ائتلاف به رهبری اروپا در تنگه هرمز حمایت نموده اند

به گزارش مجله پریها، وزارت خارجه فرانسه از حمایت هشت کشور اروپایی از ائتلاف دریایی اتحادیه اروپا در خلیج فارس اطلاع داد.

پاریس: هشت کشور از ائتلاف به رهبری اروپا در تنگه هرمز حمایت نموده اند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا بهار 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه فرانسه خاطرنشان کرد که 8 کشور از ابتکار ائتلاف دریایی به رهبری اروپا در تنگه هرمز حمایت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به اعلام فرانسه، کشورهای آلمان، دانمارک، بلژیک، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال به اضافه خود فرانسه از جمله کشورهایی هستند که قرار است در این ائتلاف مشارکت نمایند.

هدف این ائتلاف حمایت از کشتیهای تجاری کشورهای عضو و آزادی ناوبری و کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام شده است.

یک سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه روز پنج شنبه گذشته اعلام نموده بود ائتلاف دریایی تحت رهبری اروپا که با موضوع فرانسه شکل گرفته، از ماه آینده میلادی(فوریه) در خلیج فارس آغاز به کار می نماید.

به دنبال اختلافات آمریکا و کشورهایی اروپایی در زمینه رهبری ائتلافی که با ادعای مقابله با تهدیدهای ایران پایه گذاری شده است، کشورهای اروپایی ضمن رد حضور در ائتلاف آمریکا خودشان تصمیم گرفتند ساز و کار جداگانه ای در این زمینه راه اندازی نمایند.

به دنبال حمله به نفتکشها در دریای عمان و خلیج فارس و اتهامات واهی غربیها به ایران در زمینه دست داشتن در این حملات، آمریکا در تیرماه گذشته طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتی های تجاری در خلیج فارس را ارائه کرد.

ایران قویا هرگونه دست داشتن در این حملات را رد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3102

به "پاریس: هشت کشور از ائتلاف به رهبری اروپا در تنگه هرمز حمایت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: هشت کشور از ائتلاف به رهبری اروپا در تنگه هرمز حمایت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید