واکسن نو سینوفارم، ایمنی بیشتر و عوارض کمتر

به گزارش مجله پریها، پزشکان و محققان امارات متحده عربی معتقدند که واکسن تازه پروتئین نوترکیب سینوفارم ایمنی بیشتری ایجاد می نماید و عوارض جانبی کمی دارد.

واکسن نو سینوفارم، ایمنی بیشتر و عوارض کمتر

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی (MoHAP) استفاده اضطراری از واکسن نو پروتئین نوترکیب سینوفارم CNBG را تایید نموده تا از ژانویه 2022 به عنوان دوز تقویت کننده در دسترس ساکنان قرار گیرد.

این وزارتخانه اظهار کرد: نتایج آزمایش های این واکسن نشان داده که در برابر انواع سارس کوو 2 ایمنی بیشتری نسبت به واکسن اولیه ایجاد می نماید.

دکتر پاوان کومار سریواستوا، مشاور پزشکی داخلی در بیمارستان تخصصی NMC النهدا، گفت: واکسن نو سینوفارم تنها حاوی بخشی از ویروس و نه ویروس کامل کشته شده است.

دکتر محمد اسلم، متخصص ریه بیمارستان مدرن بین المللی امارات، می گوید: واکسن نو کارآمدتر است و مزایای بیشتری دارد. واکسن قبلی سینوفارم یک واکسن غیرفعال و حاوی ویروس کامل کشته شده بود، اما واکسن نو فقط پروتئین ویروس را به عنوان جزئی از ترکیبات خود دارد.

متخصصان مراقبت های بهداشتی معتقدند تحویل واکسن از فراوری به مصرف کننده نهایی یک چالش بزرگ است، زیرا اطمینان از ایمنی و اثربخشی آن کاری پیچیده است.

دکتر فیاض احمد، پزشک متخصص بخش کنترل عفونت، بیمارستان دانشگاه Thumbay اعلام کرد: مزیت قابل توجه واکسن غیرفعال سینوفارم CNBG کووید 19 حمل ونقل و نگهداری راحت آن است. این واکسن برای نگهداری فقط به دمای 2 تا هشت درجه سانتی گراد احتیاج دارد و برای حفظ قدرت آن احتیاجی به اقدامات خاص و سخت نیست.

وی اضافه کرد: این عوامل هزینه کلی فراوری واکسن و نگهداری از آن را کاهش می دهد و گزینه مناسبی برای شرایط طبیعی بسیاری از کشور ها خواهد بود، برخلاف واکسن mRNA که احتیاجمند شرایط ذخیره سازی بسیار سخت گیرانه برای موثر و قوی نگه داشتن تاثیر واکسن است.

دکتر اسلم هم در این رابطه گفت: واکسن های ساخت غرب مانند فایزر که واکسن mRNA است، برای نگهداری طولانی مدت به دمای بسیار پایین با انجماد منفی 70 درجه احتیاج دارد، اما واکسن های مبتنی بر پروتئین احتیاجی به دمای بسیار سرد ندارد، مقرون به صرفه تر و موثرتر است.

پزشکان تایید کردند: برای ارزیابی واکسن سینوفارم CNBG کووید 19 با در نظر گرفتن سویه های متفاوت از کشور های مختلف آزمایش های خنثی سازی متقاطع زیادی با سویه های نوتر کروناویروس ها اجرا شده است. طبق داده های موجود واکسن کووید 19 سینوفارم حفاظت گسترده ای ایجاد می نماید و دارای اثر خنثی سازی متقاطع خوبی روی سویه های کروناویروس از کشور های مختلف در سراسر دنیا است.

از آنجایی که امارات متحده عربی کشوری با ملیت های متعدد است، مرحله سوم آزمایش این واکسن نو بر روی حدود 50 هزار شرکت کننده از 125 کشور انجام شد.

نتایج نشان داد نرخ تغییر سطح سرمی در فراوری آنتی بادی های خنثی کننده بیش از 100 درصد است و هیچگونه عوارض جانبی در میان هر یک از شرکت کنندگان ثبت نشده است.

پزشکان تاکید کردند که چنین واکسن هایی را می توان با امکانات فراوری بیشتر در مقادیر زیاد فراوری کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4587

به "واکسن نو سینوفارم، ایمنی بیشتر و عوارض کمتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نو سینوفارم، ایمنی بیشتر و عوارض کمتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید