نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند

به گزارش مجله پریها، صدوپنجاه ونهمین نشست یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ با موضوع پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب آباد، پنجاه سال بعد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می گردد.

نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند

به گزارش خبرگزاری مهر، صدوپنجاه ونهمین نشست یکشنبه های انسان شناختی و فرهنگ با موضوعپژوهش مردم شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب آباد، پنجاه سال بعد روز یکشنبه 14 بهمن 97 از ساعت 16 تا 19در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

در این نشست فیلم طالب آباد اثر فرهاد ورهرام، که قسمتی از مجموعه 13 قسمتی خاطرات روستاست، با حضور و سخنرانی کارگردان نمایش داده می شود.

مونوگرافی ده طالب آباد، نام اثری از استاد جواد صفی نژاد است که در سال 1345 از طریق موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد. این کتاب به یکی از الگوهای اساسی نوشتار مونوگرافیک (تک نگاری) در ایران تبدیل شد. در این کتاب استاد صفی نژاد ، عضو بازنشسته گروه انسان شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با دقت تمام توصیفی کامل از روستا و مردمان و تمام روابطش ارائه داده اند. فرهاد ورهرام که خود در آن سالها با این موسسه و زنده یاد دکتر نادر افشار نادری همکاری می کرد، پس از پنجاه سال، به این روستا بازمی شود تا تحول این نیم قرن و موقعیت کنونی آن را وارسی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2205

به "نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید