نخستین هواپیماهای جنگنده اف- 35 با موفقیت پرواز کردند

به گزارش مجله پریها، نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا، نخستین هواپیماهای جنگنده اف- 35 خود را با موفقیت به پرواز درآورد.

نخستین هواپیماهای جنگنده اف- 35 با موفقیت پرواز کردند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا (RN)، با به پرواز درآوردن نخستین هواپیماهای جنگنده لاکهید مارتین اف-35 لایتنینگ 2 از عرشه پرواز ناوهواپیمابر ملکه الیزابت، به تجارت ناو هواپیمابر وارد شد.

هواپیمای VSTOL، با هدایت فرمانده ناتان گری (Nathan Gray)، با موفقیت از عرشه ناوهواپیمابر ملکه الیزابت پرواز کرده و فرود آمد.

در حال حاضر، ناوهواپیمابر ملکه الیزابت که بزرگترین کشتی جنگی ساخته گردیده برای نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا است، به همراه 1400 ملوان و سرنشین در اقیانوس اطلس و نزدیک به ساحل شرقی آمریکا واقع گردیده است. این ناو هواپیمابر می تواند حداکثر 40 هواپیما را حمل کند.

اگرچه پس از متوقف شدن کار ناو هواپیمابر سلطنتی در سال 2011، این نخستین باری است که یک هواگرد ثابت بال، از یک کشتی جنگی بریتانیایی پرواز می کند اما نیروی دریایی و هوایی سلطنتی، آموزش را برای رسیدن به مهارت های لازم عملیات حمل و نقل ادامه داده اند. این برنامه آموزشی، ساعت ها تمرین شبیه سازی، پرواز آزمایشی با انواع هواپیماهای اف- 35 و کار کردن به عنوان سرنشینان پرواز را شامل می شود.

به گفته نیروی دریایی سلطنتی، هم ناوهواپیمابر ملکه الیزابت و هم هواپیماهای اف- 35، در هفته های آینده، آزمایش های بسیاری را در دریاها و شرایط آب و هوایی گوناگون پشت سر خواهند گذاشت.

زمان آمادگی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت برای استفاده کامل، سال 2021 تخمین زده گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 538

به "نخستین هواپیماهای جنگنده اف- 35 با موفقیت پرواز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین هواپیماهای جنگنده اف- 35 با موفقیت پرواز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید