نبرد وزارت دفاع آمریکا با ویدئوهای قلابی هوش مصنوعی

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از مشبل، وزارت دفاع آمریکا می گوید آماده مقابله با این نوع فایل های صوتی و ویدئویی است که با هدف دروغ پراکنی در جهان طراحی و تولید می شوند.

نبرد وزارت دفاع آمریکا با ویدئوهای قلابی هوش مصنوعی

برای این کار از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده و به عنوان مثال اظهارات تند و جنگ طلبانه به رئیس جمهور کشوری نسبت داده می شود تا کشوری دیگر به واکنش تند و خصمانه تحریک شود. این نوع فایل های صوتی و ویدئویی تقلبی به دیپ فیکس مشهور شده اند.

آژانس دارپا وابسته به وزارت دفاع آمریکا از چندی قبل برنامه ای به نام Media Forensics را ابداع کرده که با استفاده از آن بتواند این فایل های صوتی و ویدئویی قلابی مبتنی بر هوش مصنوعی را شناسایی کند. با این حال کارشناسان بیم دارند که پیشرفت فناوری و افزایش دقت این نوع فایل ها شناسایی آنها را دشوار سازد.

در سال 2017 با استفاده از همین فناوری ویدئوهایی از نیکولاس کیج بازیگر آمریکایی در فیلم هایی منتشر شد که وی هرگز در آنها حضور نداشت. از این روش برای افزودن برخی بازیگران زن هالیوود به فیلم های هرزه نگارانه نیز سواستفاده شده است و در مواردی نیز گفتاری دروغ به چهره های سیاسی مشهور جهان نسبت داده شده است.

به تازگی برنامه موبایلی به نام FakeApp هم عرضه شده که تهیه ویدئوهای قلابی را ساده تر کرده است. در اوریل گذشته یک ویدئوی قلابی به همین شیوه با حضور باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تهیه شد که برای مخاطبان عادی بسیار باورپذیر بود. او در این ویدئو در مورد خطرات گسترش استفاده از اخبار جعلی به مردم هشدار می داد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 249

به "نبرد وزارت دفاع آمریکا با ویدئوهای قلابی هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد وزارت دفاع آمریکا با ویدئوهای قلابی هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید